Annons:
Etikettövrigt
Läst 1613 ggr
Hiro
2017-04-23 22:52

Bildmappar återskapas?!

Jag har i ett par månader (kanske hela dators liv-minns ej) haft två mappar som återskapar sig. "Sparade bilder" och "Kamerabilder". Jag tar bort dem och efter ett tag så POOOF är de tillbaka igen! Hur *** får jag bort dem permanent?? HJÄLP!

Annons:
vendelay
2017-04-23 23:08
#1

Har samma problem så följer tråden lite diskret här.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Hiro
2017-04-23 23:09
#2

Haha då kan jag fråga dig, började det "bara ske" eller har det varit från att datorn var ny för dig?

vendelay
2017-04-23 23:13
#3

Från att datorn var ny, har haft Windows 10 hela tiden. Tror att det är något med det att göra?

Jag hade liknande problem med mappar i "Mina dokument" men det har mystiskt nog försvunnit såg jag nu haha…

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Hiro
2017-04-23 23:22
#4

Ah mysko… Jag har också en Win 10 dator.. Hur det är med dokumenten har jag ingen koll på för jag använder det så sällan :o

Kaj
2017-04-24 09:04
#5

Har du kamera i din Win 10 dator?

Om du aktiverar den appen kan jag tänka mig att mapparna kamerabilder och Sparade bilder skapas automatiskt om de inte finns eftersom appen är inställd på att spara filer just dit.

Kan även vara så att du anslutit exempelvis en telefon eller annan utrustning till din dator som förväntar sig att dessa mappar finns och då skapar Windows dom om dom inte finns.

Hiro
2017-04-24 11:46
#6

Ja jag har kamera och jag kopplar flitigt min mobil och systemkamera till datorn…. ska pröva kolla om dina teorier stämmer…

Annons:
Hiro
2017-04-24 11:51
#7

Tog bort mapparna och startade upp kameran, kopplade i mobilen samt systemkameran och startade om datorn - inget återskapade mapparna :/

vendelay
2017-04-24 12:24
#8

Nu har "kamerabilder" inte kommit tillbaka efter att jag raderade den igår. "Sparande bilder" är dock tillbaka. Har inte kopplat in något.

Har inbyggd webcam i laptopen men har aldrig startat den. Kopplar in minneskort från kameran och min mobil med USB regelbundet men jag tror inte att det har någon koppling. Det är snarare så att mapparna dyker upp igen efter att jag startat om datorn.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Hiro
2017-04-24 23:36
#9

Först kom "kamerabilder" tillbaka under dagen (och jag tog bort den) och bara någon timme sedan hade båda kommit tillbaka igen och jag har nu raderat dem båda igen…

vendelay
2017-05-30 23:12
#10

Kamerabilder kom tillbaka för några dagar sen 😕 Jäkligt irriterande.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: