Windows 10

Ta bort typsnitt

2017-05-25 14:32 #0 av: beem

Jag har alla typsnitt jag laddar ner i en separat mapp. Jag installerar dem inte förrän jag behöver den. 

Jag har dubletter av vissa och försöker ta bort den ena men får upp meddelande att den inte går ta bort för den är öppen i System. 

Just den här fonten  enl. bild har jag inte använt på flera år.

Hur gör jag för att ta bort ?

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2017-05-25 15:04 #1 av: VSK

Är ju bunden till ett program som är aktiverat. Antingen så kolla vilket program och avsluta det eller starta om i felsäkert och sen radera filen bara.

Men du får nog kanske tala om för det aktiva programmet att använda nåt annat sen. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-05-25 15:16 #2 av: beem

Jag har ju inga program öppna som använder det. Hur kolla vilket program det är bundet till ?

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2017-05-25 15:23 #3 av: VSK

Klart du har. Systemet. Starta om datorn i felsäkert och kasta filen. Filen är ju bundet till nånting i ditt system som ligger aktivt. Antagligen får du tala om för det sen att använda annat typsnitt eller så sker det per automatik. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-05-25 16:58 #4 av: beem

#3 OK Tack för hjälpen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.