Annons:
Etikettwindows
Läst 1364 ggr
Snurpan83
6/27/17, 8:10 PM

Volymkontroll borta windows 8?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hejsan!

Nu har jag googlat runt i evigheter efter info för att få tillbaka min volymikon i aktivitetsfältet men jag lyckas inte..

Ibland kommer den tillbaka när jag startar om datorn men det är inget permanent lösning. Volymikonen har dessutom blivit batteriikonen när man går in för att "anpassa ikonerna i aktivitetsfältet".

Kan någon snälla hjälpa mig?

Jag har Windows 8. 1.

Bifogar två bilder

 

Annons:
[Outlawly]
6/27/17, 8:46 PM
#1

Förstår du engelska instruktioner så kanske detta kan hjälpa http://www.sysprobs.com/volume-icon-missing-on-windows-8-or-8-1-how-to-get-it-back

Snurpan83
6/27/17, 11:49 PM
#2

Tack för tipset, tyvärr funkade inte :(

 

Kaj
6/28/17, 8:26 AM
#3

Fråga. Har du några externa enheter anslutna till datorn som kan påverka detta (högtalare, hörlurar, headset, BlueTooth enheter eller dylikt?

Jag skulle gå in i loggboken och titta där. Det bör rimligen finnas ett event där som indikerar varför just den funktionen slagits av. Det låter som om något stör ut den och då kraschar den tjänsten - borde då komma tillbaka efter en omstart men kan så klart krascha relativt snart igen.
Om du har externa enheter (som kan ha med ljud att göra) pröva då att plugga ur alla dom. Se om ikonen då stannar på plats efter en omstart. plugga sedan in dom en i taget och låt dom köra ett par timmar mellan varje som du pluggar in och se om någon av dom är den som orsakar problemet. Då behöver du förmodligen uppdatera drivrutinerna för just den enheten.

Upp till toppen
Annons: