Annons:
Etiketttillbehör
Läst 810 ggr
Jennie-S
7/1/17, 6:12 PM

Hårddisk problem

En väninna kom förbi här för att hon inte kan få fram något på sin externa hårddisk. Den användes senast för drygt en vecka sen då hon kopplade in den i tv för att kika på bilderna med familjen men så idag så skulle hon kika efter någon bild igen och kopplade in den men då är alla bilderna puts väck borta. 

Pluggade in hårddisken i min dator för att kolla om jag kan se något. men kan inte se några filer mer än en mapp som heter LG smart TV. Där kan jag bara gå in för att hitta ytterligare en mapps om sedan leder till en info fil. Går jag in och kollar på enhetshanteraren så ser jag att 53,3 GB är använt och att den har 1,76 TB ledigt. Men varför kan jag inte få fram hennes filer? Är det som jag tror att hon kan ha dragit ur sladden medans disken jobbar och att det då har blivit något fel? Finns det något sätt att kunna få fram dom?

Annons:
Huygens
7/1/17, 6:26 PM
#1

Vad säger chkdsk?

SoulPain
7/18/17, 6:41 PM
#2

Tryck start och välj kontrollpanelen, sen välj mappar och sökinställningar, i en av flikarna så finns en inställning "visa dolda filer" bocka i den och spara.

Nu skall det gå att se alla filer som är dolda på disken.

Give a man a fish and you feed him for a day. Teach a man to fish and you feed him for a lifetime - Lao Tzu

[colors_]
7/20/17, 12:45 PM
#3

#0: Jag har inget direkt svar på din fråga, men tycker att man alltid ska ha i alla fall en backup på de filer som man tycker är viktiga. Jag har allt på hårddisken, men också backup på Google Drive. Om min hårddisk går sönder finns då allt i en annan kopia… Detta är jätteviktigt för att inte förlora sina viktiga filer. Men hoppas ni får tag i bilderna, eller att ni kanske till och med har en backup på dem!

Kaj
8/7/17, 11:14 AM
#4

I värsta fall kan det vara så att LG TVn formaterade om disken. Ex om man vill spela in på en extern disk från en TV så formaterar TVns operativsystem om disken till TVns filformat som i regel är ett låst format. Detta för att man inte skall kunna spela in filmer och TV program och sedan ta disken till en dator och börja sprida filmerna.

Pröva att ta hem ett gratis program som kan läsa hårddiskar utan kända filsystem ex Recuva från piriform

https://www.piriform.com/recuva

Upp till toppen
Annons: