Annons:
Etiketthårdvara
Läst 777 ggr
fabianlej
7/1/17, 9:52 PM

Blöta skärmar

Jag köpte två skärmar på en loppis idag, problemet är att det regnade ner genom ventilationen och ner på kretskorten. Vad är den bästa metoden att få bort vattnet? För någon som undrar så är det en SyncMaster 172x och en Flatron E2210. Tillsammans kostade de femtio spänn.

Annons:
Huygens
7/1/17, 10:35 PM
#1

Snustorrt rum i en vecka.

fabianlej
7/2/17, 9:43 AM
#2

Hmm. 

Jag råkar inte ha ett sådant. 😐

[VSK]
7/2/17, 11:40 AM
#3

#2

Låt skärmarna stå i rummet tills de torkat. Tiden beror på luftfuktigheten som råder. Väntar du en vecka så bör de ha torkat. Koppla in skärmarna i en jordfelsbrytare för säkerhets skull.

fabianlej
7/2/17, 1:38 PM
#4

Tack så mycket!

papa-bear
7/2/17, 5:14 PM
#5

det går ju att torka i rispåsar, men 17 och 22 tum kanske är i största laget, om du inte är storkonsument och köper på säck. 🤪🤦‍♂️

[VSK]
7/2/17, 5:31 PM
#6

Kattsand funkar det med som fuktabsorberande ämne. Men smidigast och enklast är nog bara låta skärmarna stå och invänta tiden.

Annons:
papa-bear
7/3/17, 12:04 PM
#7

jo jag hade ett slutsteg i bilen som helt plötsligt lade av, tog ur det, öppnade det och lutade det mot ett ljummet element, när rosten som bildats var torr satte jag tillbaka det och det fungerade. vete djävulen hur fukten tagit sig in, men mattan i skuffen var inte torr den heller, så det blev en platta mellan mattan och steget.

Upp till toppen
Annons: