Annons:
Etikettövrigt
Läst 625 ggr
beem
2017-07-09 17:42

Instagrams kamera ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag öppnar appen Instagram i telefonen (Samsung Galaxy S5)  får jag upp meddelande enl. bilden. Vad menas med detta ?

Jag kan ju ta foton och spara i mobilen och därefter föra över till Insgaram men Instagram Kamera kanske är något bättre att använda. 

Jag har ställt frågan på Andorid iFokus men ingen verkar veta så därför frågar jag här.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
2Sirius
2017-07-09 18:36
#1

Har inte erfarenhet av Instagram eller dess apparat, så inget direkt svar på din fråga. Men den fysiska kameran som är inbyggd i telefonen, används ju av olika apparat, Bla. Instagram äpplen. Frågan syftar antagligen till ifall funktionen ska aktiveras i denna äpplen. Olika apparat är olika bra på att synka med den fysiska maskinvaran. Tar du en bild på telefonen och direkt ska dela den på facebook, behöver du oftast ha facebook-appen installerad… Annars så får man gå in via webbläsaren till fb, och ladda upp bilden… Kan ha med sådana funktioner att göra också.

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

[Outlawly]
2017-07-09 19:48
#2

Jag tror den menar att du måste ge Instagram appen tillåtelse att använda mobilens inbyggda kamera.

Typ som att vissa appar frågar om den få tillgång till mobilens mikrofon för att man ska kunna spela in ljud.

Så aktivera den du.

beem
2017-07-10 09:54
#3

OK det låter bra. Tack för era svar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
2017-07-11 12:23
#4

Ja nu använde jag Instagrams  kamera  och tog en testbild. Ser ut ung. som kamerikonen i telefonen, Fick då frågan om jag ville skicka bilden. Jag svara OK och trodde att jag skickade den tillmitt konto på  Instagram men icke.  Var den bilden tog vägen har jag ingen aning om. Jag hoppas någon med erfarenhet av Instagram vet.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

papa-bear
2017-07-12 10:31
#5

finns det möjlighet att göra inställningar i appen? du kanske kan se där vart bilderna skickas.

beem
2017-07-12 10:42
#6

Jag har försökt leta  och googla men hittar  inget. Verkar som det kanske lagras i ett moln men frågan är då var. Jag får leta vidare.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
beem
2017-07-13 10:51
#7

Bilderna hamnade i telefonens galleri. Det var bara det att det tog lite tid innan de hamnade där.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: