Annons:
Etikettinternet
Läst 873 ggr
Ary
2017-07-13 23:18

Facebook

När jag och kompisen tittade på hennes sons inlägg om avklarat teoriprov kommenterade hon att jag grattat 2 ggr. Det visade sig då att på hennes Ipad visades mitt och 2 andra personers inlägg 2ggr, dvs som dubbelinlägg. På min dator visades alla inlägg en gång dvs helt vanligt.

Någon som har någon teori om hur det blir så?

Annons:
gruvel
2017-08-20 22:36
#1

Kanske Facebook ändå? Okunnig fråga: Man registrerar sig med för- och efternamn m.m. När man sen kommunicerar med folk så ser de självklart ens förnamn. Men ser de även ens efternamn automatiskt? Om man heter Lars Olsson är det inget problem men om man heter Carl-Hampus Natt och Dag blir det nog lätt  spåra var man finns i geografin om någon misslynt typ retar sig på en.  Vad gäller här?

En som aldrig frågat förr

Honestyisdead
2017-08-21 14:53
#2

#1 Man ser ditt namn ja. Hela. 

Det är upp till dig vem du lägger till som vän och vad som visas. Men det namn du har syns.

gruvel
2017-08-21 16:39
#3

#2 Tack för svar!, då vet jag.  - Om man t.ex. deltar i debatter med dem som läser samma tidning och man kommenterar fakta eller framför åsikter, så ser alla som är inne på detta debatt-/tidningsläsarforum hela namnet tydligen, det räcker inte med förnamn ?  Sådana sajter är ju liksom öppna för envar att kolla på och man kan inte välja dem som närvarar. Det finns tidningar som flyttat sin "tyckarsida", sitt läsarforum, till Facebook och bara kan nås där.

Bra med  iFokus, man kan få hjälp och tips om många saker.

Honestyisdead
2017-08-21 19:38
#4

Ja. Allt du skriver på Facebook skrivs med ditt namn.

Kaj
2017-08-22 11:09
#5

#0 - jag skulle tro att detta är ett problem med IPAD appen för Facebook. Om allt ser OK ut på din dator eller exempelvis en android telefon/platta så är det säkerligen så att IPADens Facebook app visar svar 2 gånger.

Problemet är dessutom känt i IOS5 Facebook App.
Länken nedan visar hur din kompis skall göra på sin IPAD för att fixa detta problem.
"Go into 'settings' then open 'Facebook' and select notifications. Turn them all off and the duplication stops"

Detta är säkert en workaround och när Apple fixat appen får man nog slå tillbaka notification igen. Eller så struntar man bara i det tills Apple fixat Facebook appen.

https://discussions.apple.com/thread/3410616?start=0&tstart=0

Ary
2017-08-29 11:49
#6

#5 Tack Kaj då förstår jag. Ingen av oss som har tomtar på loftet då. 😃 Slipper jag grunna mer på just det mysteriet. Ska skicka vidare till kompisen.

Annons:
[VSK]
2017-08-30 21:44
#7

Det är fb som buggar. Massor med personer har problem med dubbla inlägg texter. Detta från datorer.

Upp till toppen
Annons: