Annons:
Etikettövrigt
Läst 765 ggr
[memoirsofaclone]
7/14/17, 10:24 PM

Snabb fråga! (hjälp)

Tänkte föra över några bild/film-filer från mobilen till datorn. Är det laddarsladden man använder då? Alltså att man tar bort själva grejen som man sätter i elluttaget, då ser den ut som en överföringssladd. Tro det eller ej men har aldrig gjort detta förut så har faktiskt ingen aning och just nu har jag ingen att fråga heller. Har ingen annan sladd heller vad jag vet.

Annons:
Annette
7/14/17, 10:26 PM
#1

Ja, så gör man.

vendelay
7/14/17, 10:27 PM
#2

Ja, det borde det vara. Åtminstone i de laddare jag sett så är sladden som är ansluten till grejen som stoppas i eluttaget en USB-sladd.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[memoirsofaclone]
7/14/17, 10:27 PM
#3

Ok, som sagt är jag rätt okunnig med detta och ville inte riskera att något blir fel, men tack!

Kaj
8/7/17, 11:24 AM
#4

Yepp det är så du gör.

Sedan skall din mobil monteras som en mediaenhet (utan bokstav) på din dator. Sedan skall du gå in i utforskaren (om du har Windows) och klicka på mobilen där. Nu skall du leta upp dina filmer/bilder på telefonen antingen på det inbyggda minnet eller på det externa CD kortet om du har ett sådant.
Det kan vara lite knixigt att hitta och beror på vilket operativsystem du har i telefonen. På en Android tror jag filerna brukar ligga i en katalog som heter DICM.
Men egentligen är det annars bara att bläddra dig igenom katalog för katalog tills du hittar dina filmer/bilder.

[VSK]
8/7/17, 1:07 PM
#5

DCIM

[VSK]
8/7/17, 1:08 PM
#6

Sen är det som så att om man fotar med annan fotoapp, eller redigerar bilderna i telefonen så kan de hamna i annan mapp än DCIM (Android). Bara leta.

Annons:
Upp till toppen
Annons: