Annons:
Etikettövrigt
Läst 865 ggr
hannahoflin
2017-07-23 13:59

Lenovo Ideapad Y700, lagringshjälp!

Var osäker på viken grupp jag skulle lägga denna fråga i och är inte så grym på datorinställningar etc, så ursäkta på förhand!

Jag köpte en Lenovo Ideapad Y700 för ett tag sen men har problem med att utrymmet har tagit slut nästan på en gång. Enligt Lenovos egna hemsida så ska det finnas en förmonterad SSD-disk på 128GB och en förmonterad mekanisk hårddisk på 1000GB.

Problemet är att jag bara hittar den första på 128gb när jag kollar i lagringsinställningarna, så till min fråga: hur kommer jag åt för att använda den andra hårddisken?? har försökt googlat men inte hittat något.

Annons:
2Sirius
2017-07-23 17:41
#1

Har du någon filhanterare? Tycker att denna är rätt bra… https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rhmsoft.fm Sök annars på "Filhanteraren (File Maneter)"

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Zepp
2017-08-05 01:53
#2

Eh,, i Windows.. såvida de inte ändrat på detta så heter din systemdisk C: och din sekundära disk då D:!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kaj
2017-08-07 10:57
#3

Det kan ju vara så att din hårddsik på 1000 GB inte är formaterad för ditt operativsystem - om du ex har Windows och den inte är formaterad ännu kommer inte Windows känna igen den.
Då måste du först välja att formatera den disken och då välja filformat NTFS. Det räcker med en snabbformatering.
Om disken syns i utforskaren men inte verkar ha något utrymme så kan du högerklicka på den och välja "formatera"
Om den inte syns alls i utforskaren så högerklicka på Windows ikonen nere till vänster och välj "diskhantering" Där bör nu din disk dyka upp och då som oformaterad. Från Diskhantering kan du nu skapa en ny formaterad Windows disk med format NTFS.

OBS! försök inte formatera C-Disken bara. Låt den vara

Om du har ett annat operativ än Windows kan jag inte hjälpa dig för jag kan bara Windows.

Upp till toppen
Annons: