Annons:
Etikettwindows
Läst 2708 ggr
beem
2017-07-24 10:51

Vad är WebGL ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag får upp detta felmeddelande i datorn. Trycker bort det men det återkommer. Vad är det ? Är det något jag behöver ?

Jag har försökt hitta ett bra svar på nätet men blev inte klokare 🤔


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
papa-bear
2017-07-24 11:55
#1

hittade det här på en av mozillas utvecklarsidor

WebGL (Web Graphics Library) is a JavaScript API for rendering interactive 3D and 2D graphics within any compatible web browser without the use of plug-ins. WebGL does so by introducing an API that closely conforms to OpenGL ES 2.0 that can be used in HTML5 <canvas> elements.

antingen javaskriptet eller browsern som har problem, eller så hittar de inte varandra. ingen expert, men är kaj vaken kan han svara bättre på det här. har dock inte sett honom på ett tag här.

API

WebGL

Prova den här sidan, klicka på "Launch experiment" som dyker upp när du för pekarn över bilderna, händer det inget när du får upp sidan missar du häftiga grejer.

papa-bear
2017-07-24 12:09
#2

jag ser nu när jag läser på sidan om webgl att det kan vara så att det kan vara hårdvarufel, eftersom hårdvaran måste stödja webgl.

beem
2017-07-24 12:12
#3

Jag har Chrome som första webläsare och använder endast Firefox till min bank då det inte funkar med Chrome. Det innebär alltså att jag behöver inte installera WebGL.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: