Annons:
Etikettövrigt
Läst 756 ggr
[memoirsofaclone]
2017-08-04 17:27

konstiga webbsidor

Har hänt flertalet gånger att man råkat skriva t ex ''.se'' istället för ''.com'' i en webbadress, och så kommer man in på nån helt annan sida. Oftast har den sexuellt innehåll, typ ''*namn* vill dela nakenbilder med dig*'' eller liknande, senast kom jag in på nån bitcoin-sida.  Dessa sidor verkar egentligen inte finnas (?) då de bara kommer upp när man råkat skriva nånting fel i webbadressen. Det de har gemensamt är att de verkar väldigt skumma, vad är grejen med dessa? Vill de lura av folk pengar eller nåt? Virus? Har aldrig vågat undersöka dessa närmare då jag tänker att det är något skumt så jag förstår inte vad som är meningen. De heter alltså inte det man skrev i adressfältet utan man kommer vidare till en helt annan sida. Nån som förstår vad jag menar?

Annons:
_Fisken
2017-08-04 22:00
#1

Jag *tror* att ägarna till dessa sidor räknar med att folk skriver fel och då hamnar du på en sån där "ledig" sida. Sidan kan vara avsett att säljas vidare eller finns det länkar i den som leder till nåt "skit".  Andra sidor kan vara harmlösa. Jag stänger dem direkt.

Zepp
2017-08-05 01:47
Upp till toppen
Annons: