Windows 10

Blockerad webplats

2017-08-11 10:27 #0 av: beem

Vad menas med "webplatsen innehåller begränsat innehåll". Det är en sida jag besöker varje dag men idag kommer detta upp av F-Secure.

Webbplatsen har blockerats

https://www.daz3d.com/forums

Den här webbplatsen innehåller begränsat innehåll.
Åtkomsten till den här sortens innehåll har blockerats.

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2017-08-11 12:43 #1 av: Outlawly

Är det din dator eller jobb?
Vi har sån blockering på våra jobbdatorer, då blockeras annonser, köp/sälj-sidor och lite annat.

Är det din egna så borde du kunna ändra inställning.

Anmäl
2017-08-11 12:48 #2 av: beem

#1 a det är min egen dator. Jag har aldrig haft denna typ av blockering förut så det kanske är något som tillkommit. 

Jag ser nu att F-secure gjort en uppdatering just idag. 

"Webplatsen innehåller  begränsat innehåll" - innebär det då bara att annonserna är blockerade. 

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre. /Nalle Puh

Anmäl
2017-08-11 20:30 #3 av: beem

Någon ?

Jag får blockering  nu på massor av websidor jag försöker besöka. Jag har samma inställningar som jag alltid haft i F secure.

Anmäl
2017-08-12 11:57 #4 av: VSK

Har inte F-Secure så jag kan inte testa mig fram med olika inställningar, eller se det grafisk gränssnittet, men hade jag varit dig så hade jag återställt AV/FW till default, starta om datorn och sen testat. 

Kan du ens pinga de url du vill besöka? 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-08-12 12:47 #5 av: beem

Efter mycket sökande hittade jag några  med samma problem.

11 aug. kom det en uppdatering ang. familje/barnskydd. Jag nekade till det eftersom det är bara jag som kommer in på denna dator med lösenord.  Tydligen måste man i alla falla ställa in familje- barnskydd genom att ange obegränsad tillgång. Nu fungerar allt som det ska.

Anmäl
2017-08-12 20:36 #6 av: VSK

Du va inte behörig mao SkämtarSkrattar

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-08-12 20:41 #7 av: beem

#6 Japp så var det Skämtar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.