Annons:
Etikettwindows
Läst 2777 ggr
Gittanglad
2011-02-04 12:28

Fel på ljudvolymen

Datorn har normal ljudvolym t ex You Tube.

När jag ska lyssna på Spotify måste jag vrida upp volymknappen på högtalaren ordentlligt för att få ljud över huvud taget. Jag vet inte varför felet har uppstått. När jag glömt återställa volymen så blir ljudet fruktansvärt högt när jag ionte ska lyssna på Spotify. Hjälp!

Annons:
Kaj
2011-02-04 13:35
#1

Vad har du för OS?

I Wndows Vista och Windows 7 så får du upp förslag på applikationer när du klickar på högtalarikonen. Tror att du måste ha programmen igång (T ex spotify och youtube) när du klicakr på högtalar ikonen så visas dessa program och du kan dra sliden till önskad normal volym per program.

Gittanglad
2011-02-04 15:12
#2

Tack Kaj!

Vad är OS? Jag har Windows 7 och försöker lära mig själv.

Så här ser ikonerna ut:

Enhet   speakers   Program systemljud  Spotify   Plugin contaianer for Firefox

100                             25                                 100                   100

Nu ska jag testa om det här har hjälpt.

Gittanglad
2011-02-05 16:52
#3

Tyvärr hjälpte inte den åtgärd du rekommenderade. Nu gäller det att komma ihåg att sänka volymknaappen på högtalaren när jag lämnar Spotify.

Zepp
2011-02-05 19:01
#4

Sätt alla på 100 och justera med ikonen nere i högra hörnet.. dvs om du valt att visa alla ikoner.. annars så gör det, det underlättar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Gittanglad
2011-02-06 20:02
#5

Hej Zepp!

Tyvärr underlättade det inte, men jag kan leva med problemet. Nu funderar jag på om jag ska återställa till en tidigare tidpunkt, när ljudet funkade som det skulle?

Gittanglad
2013-12-10 13:00
#6

Vi är många som gärna skulle vilja bli av med musplattans funktion p g a att den är så känslig. Bokstäver och ord hoppar upp och ner och mina dokument ser väldigt konstiga ut. Kan någon ge mig ett tips som fungerar?  Inte F1 eller Esc eller  fn + f9… Jag har gått igenom kontrollpanelen men inte hittat svaret. Finns det något lämpligt program som ska avinstalleras? Andra sajter har tagit upp problemet men inte kommit med något bra svar. Min dator är en Asus ca 4 år.

Annons:
Upp till toppen
Annons: