Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3321 ggr
mariatingsund
12/10/10, 11:22 PM

facebook

Är det någon vänlig själ som kan upplysa mig om vad som är lagligt och inte på Facebook? Man kan inte ha flera konton, men man kan ha en personlig sida, så långt är det OK. Sen kan man bilda en grupp t.ex. Det är OK. Men så plötsligt står det hantera sidor, och där finns två sidor, båda med min hemsideadress (företag) som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med. Tydligen kan jag ha flera sådana sidor, dessa kan man t.ex. gilla. (det kan man inte den personliga sidan eller gruppen. Men gruppen kan man gå med i, stället för att gilla). Hur tar jag bort gruppen om jag hellre vill administrera sidan med mitt företagsnamn? Hur tar jag bort den andra sidan med samma namn om står under "Hantera dina sidor".  Hur har de kommit till överhuvudtaget, för jag har inte skapat dem. Kan man förstå vad jag menar?  Och så en till viktig fråga, om jag har mina kunders epostadresser, kan jag bjuda dem till denna sida från facebook? Eller är det totalt mot lag?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
Bloggerskan
12/10/10, 11:55 PM
#1

Kan svara på att det är fullt lagligt att bjuda in folk.

guraknugen
12/11/10, 3:23 AM
#2

Har inte Facebook någon support som kan besvara frågor som dessa? Det borde ju i så fall vara den pålitligaste källan.

mariatingsund
12/11/10, 8:35 AM
#3

Jag har försökt läsa dem vanligaste frågorna, men jag hittar bara hur jag kan ta bort mitt konto, och jag vill ju behålla den personliga sidan, men inte gruppen utan i stället ena (och bara ena) sidan som står under "hantera sidor" som jag inte vet hur kom dit.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Lill-Kisse
12/11/10, 12:10 PM
#4

Har du gått in under "Konto" och stegat dig igenom varje detalj? Man kan lägga till, ändra och ta bort enskilda uppgifter där.

guraknugen
12/11/10, 3:50 PM
#5

#3: Men har de ingen support där du kan ställa dina frågor direkt?

Bloggerskan
12/11/10, 8:12 PM
#6

#5 Nej, de är lika omöjliga att nå som Google. Däremot kan du ju skapa en tråd under Hjälpdiskussioner där du ställer din fråga. Andra medlemmar som vet svaret kan då ge dig det.

Annons:
guraknugen
12/11/10, 8:16 PM
#7

#6: Jag har då ställt frågor på Google och fått svar i alla fall.

Bloggerskan
12/11/10, 8:19 PM
#8

#7 Var? Förvånad

mariatingsund
12/11/10, 10:01 PM
#9

Alltså jag förstår att man är noga med att en person är en identitet och jag samtycker. Men tycker samtidigt att jag borde kunna hantera mina sidor grupper mm bättre. Jag kan se om jag hittar till "ställ fråga" men om en annan användare svarar då är ju i alla fall kan skilja sig från FB-s policy. Vill ju inte hamna i en kategori som plötsligt har slutit ett avtal för pengar bara för att man har en sida som företag så fort man bjuder in folk där t.ex.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

guraknugen
12/11/10, 10:49 PM
#10

#8: Hm… det var ju ett tag sedan nu, men det var väl Gmail-supporten, tror jag. Kommer inte riktigt ihåg nu vad det var jag frågade om, dock.

Greigh
3/26/13, 12:55 PM
#11

finns supporter-sidor där du kan läsa om lagar och rätt.

mariatingsund
3/26/13, 5:16 PM
#12

tråden är från 2010. Dvs inte aktuellt längre :D

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Upp till toppen
Annons: