Annons:
Etikettfildelning
Läst 1926 ggr
AnteMsson
3/4/10, 9:01 PM

Det var en stund sedan...

Jag vill göra en undersökning rörande programvara.

Hur är din personliga syn på piratkopierade program?
Nu syftar jag alltså inte till filmer, musik och bilder.

Om du vill får du motivera ditt svar, men det är inget måste.

Annons:
Bogey
3/4/10, 9:28 PM
#1

Mitt alternativ fanns inte med…

Varför betala flera tusen när man kan använda OpenSource både gratis OCH lagligt?

AnteMsson
3/4/10, 10:35 PM
#2

#1

Det är gratis ja, men fortfarande licensierat.
Öppen källkod ja, men fortfarande licensierat.
Så alternativ ett är applicerbart.

Alternativ tre, hänvisar alltså till det som egentlign kostar, men som man kan använda utan att betala om man är lite fül…

Bogey
3/4/10, 10:51 PM
#3

#2 Ja jo förvisso

Tom-B
3/4/10, 11:28 PM
#4

Svarat alt 2. Kan med numera gott samvete säga att jag nästan helt lämnat de piratkopierade programmen.

Har ofta haft dålig erfarenhet av dem.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Loveferrets
3/5/10, 12:16 AM
#5

Säger som Tom, det är inget vidare att ha i granen.

spliff
3/5/10, 12:25 AM
#6

Väldigt konstigt formulerade frågor, går inte att svara korrekt.

Annons:
AnteMsson
3/5/10, 12:40 AM
#7

#6

Vad saknar du för fråga då?
Varför kan man inte svara korrekt?

Varför svara alls, om inget passar?
Det finns en god orsak till att jag frågade som jag gjorde.

Inkanyezi
3/5/10, 12:48 AM
#8

Och jag använder övervägande fri programvara med öppen källkod på Linux och har dessutom ett par Windows-licenser och några program som jag kör i Windows, med licens. Jag har tackat nej när jag har blivit erbjuden piratkopierade program.

spliff
3/5/10, 9:51 AM
#9

Därför att alla svaren stämmer in och det går inte att välja alla alternativen. Tur att du är så duktig Fr-Sirivs.

Tom-B
3/5/10, 10:07 AM
#10

Spiff! Inte vet jag hur du läser och tyder. Men jag ser inte en enda fråga som inte har sin särprägel.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

MichaelE
3/5/10, 10:58 AM
#11

Jag använder mer och mer utav lagliga programvaror. Sedan har jag laddat ned lagliga demon men att jag också hittat fix till dem är ju självklart en synd, men när jag väl har råd så köper jag självklart programmen då. Gjorde detta med både Photoshop och MS Office så lite bättre samvete har man ju nu. Använder annars mycet gratisprogram

[GunillaR]
3/5/10, 3:00 PM
#12

Photoshop och Paint Shop Pro, två bildbehandlingsprogram som jag använder, är "fulingar", dvs kopior som jag fått av vänner.

För övrigt är allting original.

guraknugen
3/5/10, 6:17 PM
#13

Kör mestadels Open Source och kör inga program alls som kostar pengar numera. Har visserligen några licenser men de är gamla och inte särskilt användbara längre, i synnerhet som programmen är för Windows, som jag ju sparkat ut med huvudet före sedan flera år tillbaka. Programmen ifråga var rätt värdelösa ändå, de flesta av dem i alla fall.

Det enda jag kör idag som inte är Open Source, är nog Opera, Flash, Java samt drivrutinerna till de olika grafikkorten (nej, har inte flera grafikkort i samma dator, däremot flera datorer). Kanske något ytterligare, men inget jag kommer på just nu.

Annons:
Upp till toppen
Annons: