Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 4833 ggr
johannespanzer
2009-10-05 01:02

powerpoint och bildformat

Hej! Glad

Är rätt ny på powerpoint och nåt jag undrar över är hur powerpoint behandlar bilder (grafik) alltså .jpg .gif mm. Vilka format stöds och vilket "att föredra"? Speciellt eftersom dessa powerpoints ofta printas ut också?

Annons:
pentsium
2009-10-05 01:40
#1

stödjer väl samma format som paint gör… alltså inte många alls.

johannespanzer
2009-10-05 17:09
#2

Tackar för svaret pentsium! Skrattande

Inkanyezi
2009-10-05 18:10
#3

Alla bilder du kan öppna går att importera i PP, man kan dra själva bilden när den är öppnad, och den kommer in som en bitmap. Sedan finns det några format som går att importera direkt som filer, jpg, png, bmp och några till. När man spar filen kan den bli väldigt stor om man har lagt in stora bilder, och då kan man låta PP minska dem för att spara utrymme och för att filen ska kunna skickas med e-post och för att kunna öppna den fortare.

verklighetenbuddhist
2013-03-18 12:32
#4

Hur kan man köra runt utan att avbryta Powerpoint 2007,bildspel då?nu kan jag köra det,men man måste varje omgång måste komma till vanliga och sen bör man sätta in bildspelforemn igen…

Inkanyezi
2013-03-18 12:43
#5

Jag vet inte om det alls går, men jag tror att det i så fall kan ligga i menyn för bildskärmspresentation, och att den då ska stå på Auto. Men jag vet inte om PP kan köra den i ändlös slinga; det borde gå. Annars finns andra program som kan göra det, bildvisningsprogram eller uppspelningsprogram.

[Moa-]
2013-03-18 21:53
#6

verkligenbuddhist; om du inte lyckats ännu så välj "Bildspel" => "Konfigurera bildspel" => och under "Visa alternativ" så klickar du i "Repetera till Esc tycks ned".

Annons:
Upp till toppen
Annons: