Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 7541 ggr
[Victoria-Pancakes]
8/10/08, 12:59 PM

Open Office och Word

Jag har inte Office Word installerat på min dator. Jag har Open Office. Och i skolan så har datorerna bara Word och inte Open Office, vilket gör det väldigt irriterande eftersom jag då måste spara mina dokument i wordpad innan jag ska använda dokumenten i skolan.

Hur kan man göra för att kunna öppna Open Office dokument i Word?

Annons:
Zpookey
8/10/08, 1:26 PM
#1

OpenOffice kan spara direkt i wordformat och ska kunna öppna alla wordformat också. Har du senaste versionen av OpenOffice?

Du behöver inte gå via wordpad när du har OpenOffice så du har antagligen inte valt rätt filformat när du sparat….och som sagt OpenOffice ska kunna öppna alla typer av word-dokument.

[PeterWem]
8/10/08, 3:56 PM
#2

I Open Office: Arkiv, Spara som, Välj Microsoft word 97/2000/XP(.doc)

För att alltid i framtiden spara som .doc kan du gå in i Verktyg, Alternativ,Ladda/Spara, allmänna och välja att du ska ha 97/2000/XP som standard.

Finns det däremot något tillägg till OO för att kunna öppna .docx som är Microsofts senaste dokumentformat?

Inkanyezi
8/10/08, 4:51 PM
#3

Vet inte om det finns tillägg ännu, men i diskussionerna kring det nya formatet handlade det om kompatibilitet med odt, så om du har någon fil i det nya formatet, prova att helt enkelt döpa om den till .odt och se om den är kompatibel med det öppna formatet.

[PeterWem]
8/10/08, 5:07 PM
#4

#3 Nopps, det var den inte.

Zpookey
8/10/08, 6:08 PM
#5

Har verkligen skolorna office 2007 idag? De inte köra med de senaste versionerna. Hur som helst så om du sparar som .doc enligt PeterWems anvisningar så ska Word kunna öppna filen…..och i Word 2007 kan du välja att spara som 97/2000/XP .doc istället för .docx och då ska det inte vara några problem med att öppna filen i OpenOffice…du kan även ställa in .doc som standard i 2007 så att du slipper att välja det formatet i listan varje gång du ska spara.

johan
8/10/08, 8:26 PM
#6

#2: Office 2007 SP2 kommer att ha stöd för ODF. Tror det släpps i höst.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
germx
8/12/08, 9:56 PM
#7

#5 Det beror ju helt på vilken skola det handlar om. Är väl en sak om åbymoskolan (grundskola) inte uppdaterar, men snackar vi t.ex. ett IT-gymnasium så… ;)

Nick Nilsson
6/12/13, 5:07 AM
#8

Hej! skulle vilja göra en länk regestrering i base i open office.

2 celler ena men namn på sidan och länken till sida. Skulle vilja ha så inga dubbletter på länkar kan föras in i databasen. Hade access en gång i tiden. Där man valde om man ska välja in man måste skiva i ett fölt eller inte typ Ja och Nej. I access fanns ett allternativ till Ja men inga dubbletter. Finns denna funktion någonstans i open office eller inte.

Ursäkta min stavning skolan var inte min bästa vän :)

Mvh

Nick Nilsson

bamse6311
6/13/13, 7:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag har det precis som #2 PeterWem beskriver och har ställt in så att alla mina dokument alltid sparas som 97/2000/XP.

Bästa hälsningar,
Bertil

Inkanyezi
6/13/13, 7:28 AM
#10

#8
Jag fattar inte vad du menar med dubletter. Man kan inte ha samma namn på olika celler, varje namn man sätter är unikt, så några dubletter på det sättet är inte möjliga. Däremot kan man alltid länka från flera ställen. Det går till och med att få rundgång i länkningen, men då blir det ju fel.

Om du sätter namn på celler och blad, så är de unika, men du kan ha samma namn i andra baser eller kalkylblad. Du får själv se upp att inte länka till fel fil.

Upp till toppen
Annons: