Annons:
Etikettfildelning
Läst 3953 ggr
SphynxHope
6/18/08, 2:21 PM

Photoshop hur får jag det programmet?

Hej! Är det någon som kan hjälpa mej att få programmet photoshop

MVH HANNA

Annons:
Inkanyezi
6/18/08, 2:34 PM
#1

Du laddar ner från Adobe om du vill prova lightroom eller elements. Där finns provversioner på de två varianterna. CS3 finns just nu inte som prov, den ska komma ut som prov nästa månad. 

Efter provperioden kan du registrera produkten; det betyder att du betalar licensen och får ett licensnummer som du skriver in i programmet så fortsätter det att fungera.

Krycke
6/18/08, 9:24 PM
#2

Inkanyezi >Photoshop CS3 har funnits länge som trial även med extended paketet för 3D.

http://www.adobe.com/products/photoshop/photoshopextended/ 

http://www.adobe.com/products/photoshop/photoshop/ 

Sen finns det fler sätt att få det att fungera utan att betala.. ett helt lagligt sätt är att ställa om klockan i datorn (nere i högra hörnet) till år 2005 varje gång innan man startar photoshop och sen tillbaka till rätt år när man är klar. (Windows XP vet jag det funkar till iaf)

Annars kan man besöka roliga sajter som jag säkert inte får tala om här så det lämnar jag =)

Sidentassen
6/18/08, 10:59 PM
#3

Krycke, du får gärna PM:a mig om de roliga sajterna du har i tankarnaHemlis

Hälsar Lotta P

Krycke
6/19/08, 12:46 AM
#4

#3 ofc Cool

Zpookey
6/19/08, 9:41 AM
#5

#2

Det är inte alls lagligt att ställa tillbaka klockan. Var har du fått den felaktiga informationen ifrån?

pentsium
6/19/08, 1:46 PM
#6

#5 så det kan vara ett lagbrott om biosbatteriet tar slut då?

Annons:
Zpookey
6/19/08, 2:38 PM
#7

#6

Det tror jag att du själv fattar att det inte är.
Har du en betald licens så spelar det ingen roll…men att medvetet ändra klockan för att en demoversion ska fungera hur länge som helst är inte lagligt.
Det krävs inte att man är Einstein för att fatta det.

Inkanyezi
6/19/08, 3:39 PM
#8

#2 Jag vet att den har funnits som prov, jag har själv laddat ner den, men den ligger inte uppe för tillfället. Det finns en not om att den ska kunna finnas efter 1 juli.

Och lagligt? Det finns licensvillkor med provversionen, och man är bunden av de licensvillkoren oavsett hur klockan är inställd. Det är väl inte rimligt att anta att någon skulle kontrollera hur du ställer klockan i din dator; vi som kör virtuella maskiner kan ju också ha en virtuell klocka, så det är ju ganska lätt att fuska. Det gör inte fusket rumsrent. 

Om du vill ha ett fritt program, så använd exempelvis Gimp eller Photofiltre, eller något av de mycket bra program som finns för enklare redigering, men man bör följa licensvillkoren för programmet som man använder.

Krycke
6/19/08, 4:09 PM
#9

Var och en efter eget samvete tycker jag.

#8 ok, klickade aldrig så långt, du har rätt om att det inte finns förrän 1 juli.

Zpookey
6/19/08, 8:18 PM
#10

#9

Det är möjligt…men detta är inte ett forum för att tipsa om sådana saker.

Krycke
6/19/08, 11:36 PM
#11

#10 My bad, tänkte att det var lagligt att dra tillbaka klockan(är ju min klocka men jag förstår argumentet med syfte). Vill du fortsätta att bråka om det kan du be admin ta bort den frasen ur inlägget, är inte här för att klyva hårstrån.

I övrigt har jag inte tipsat något om något, det är väl inte hemligt att det finns roliga sidor på nätet?

jotty
7/26/09, 2:08 PM
#12

LADDA NER :O Piratebay!

johan-ahlback
7/26/09, 2:31 PM
#13

om man vill ha ett gratis program kanske man inte ska välja adobe photoshop? det finns många redigeringsprogram därute som är gratis

Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.

Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus

MadeByJohan.se

Annons:
guraknugen
7/26/09, 4:31 PM
#14

Ett HELT lagligt sätt att få tag på Photoshop gratis är dock att tigga till sig det av någon annan som får betala kalaset… Men det är ju inte säkert att man hittar någon så givmild…

pentsium
7/26/09, 6:50 PM
#15

Och en vanlig licens av Photoshop får du installera på 2 datorer:D

CarolineO
7/27/09, 1:47 PM
#16

Eller om man inte víll vara så laglig kan man gå in på piratebay eller nåt & ladda ner det… Brukar finnas nycklar med i infofiler, hrmhrm…..

guraknugen
7/28/09, 12:26 AM
#17

Eller ett annat alternativ, även det för den som inte sätter lagarna i första rummet: Gå till en affär som säljer programmet. Gå dit nattetid när de har stängt. Krossa rutan eller bryt dig in på annat sätt, spring in och sno skiten och sedan fort ut igen, lägg benen på ryggen och spring utav bara… nånting. Gratis och dessutom action på ”köpet”. Roligare än vilket datorspel som helst, kan man förmoda…

CarolineO
7/28/09, 12:37 AM
#18

#17 hahahahaha! Bra jämförelse Skrattande

dijete
7/28/09, 1:00 AM
#19

Jag fixade mitt gratis av min bror som tur är, Hans företag köpte licenser för CS3 Extended Suite. Skönt att slippa betala!

guraknugen
7/28/09, 7:53 PM
#20

Och sedan kommer en uppgradering som man måste betala för om man vill ha den. Bara att hoppas att man har samma flyt när det händer…

Annons:
Zpookey
7/30/09, 5:19 PM
#21

Detta inlägget är över ett år gammalt så det är ganska inaktuellt….låser.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: