Annons:
Etikettinternet
Läst 14116 ggr
Asa_Sthlm
7/30/07, 5:08 PM

Kortkommando med siffror för @

Hej!

Ska registrera en produkt på nätet men vanliga kortkommandot för @ (snabel-a) fungerar inte att använda där, av någon outgrundligt konstig anledning. ( Alt Gr + 2 )

Vad har googlat på om det finns kortkommando med Alt + siffra för att få fram snabel-a, men hittar ingenting.

Vet någon av er kanske?

Annons:
johan
7/30/07, 5:14 PM
#1

Alt+064 (på den numeriska delen)

Det är inte så att du råkad switcha över till engelskt tangentbord? Man kan byta språk med Vänster Alt+Vänster Shift.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Asa_Sthlm
7/30/07, 7:42 PM
#2

Tack Johan, det funkade utmärkt med det kommandot.

Nejdå, jag har inte switchat något, det gick bara inte att använda det vanliga snabel-kommandot i den ruta man skulle fylla sin e-post. Men, nu funkar det =  glad!

johan
7/31/07, 12:43 AM
#3

Annars är ett säkert kort att skriva någon annanstans och sedan kopiera och klistra in.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Asa_Sthlm
7/31/07, 9:20 PM
#4

Testade det också men inga andra kommandon eller alternativ än Alt + siffror fungerade. Visste man inte siffer-kommandot så kom man heller inte vidare i registreringen.   Glad

Oscar
8/1/07, 12:28 PM
#5

#1 Ah! Det är därför! Har varit på väg att bli tokig på Flash ibland som ändrar språk hela tiden. :D Där håller jag ofta in Alt+Shift. Kan man ändra det kortkommandot på något sätt?

johan
8/1/07, 1:04 PM
#6

#5: Ja, nere vid klockan bör du ha en indikator som säger SV eller EN. Om du högerklickar där kan du välja Inställningar och få en chans att både ändra och stänga av kortkommandot.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Annons:
Oscar
8/1/07, 1:23 PM
#7

Hmmm, har nog tagit bort det verktygsfältet. Hur gör jag då?

JimJ
8/1/07, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Start-menyn - Kontrollpanelen - Regional and language options - Languages - Details - Key settings - Change key sequence - bocka av båda - OK.

Färdigt! :-)

Bifogade en bild.

Glorious
9/11/09, 8:16 PM
#9

Någon som vet en sida för detta? Alltså för alt + siffror, typ någon sida där det står alla tecken man kan få och vilja siffror man skall trycka in isåfall? ;)

guraknugen
9/11/09, 8:23 PM
#10

#1: En nyfiken fråga bara: Innebär detta att det inte går att ha kortkommandon som Shift+Alt+tangent? För innan man hinner trycka på sin tangent så blir det ju fel tangentbord i så fall… eller är det fördröjning så att man måste hålla inne tangenterna ett tag för att tangentbordsskiftet ska ske?

Andina
12/4/12, 9:48 AM
#11

(Oj, det blev fel…)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Kaj
12/4/12, 3:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Du kan ju enkelt pröva dig fram och göra en egen lista i T ex Word.

Börja med ALT + 001 Sedan med ALT  + 002 etc…

Vill du göra det enklare så gå in i Word, gå till flkien Infoga och längst till höger har du Infoga Symbol.
Välj ett typsnitt t ex Verdana - Här ser du nu alla tecken som du kan göra.
Lite längre ner har du ett fält som heter teckenkod - den visar vilken kod det är du kan slå på tangentbordet för att få fram tecknet. Men ändra först att den viar i ASCII (Från = ASCII Decimal.

Nu kan du välja vilket tecken som helst och vips sp dyker det upp den kod du skall slå med hjälp av ALT + tecnet i fältet Teckenkod så får du upp ditt värde.

Tex för att få ™ så slår du ALT + 0153

[RadioMG]
12/6/12, 2:06 PM
#13

Här har ni några kommando och tecken: http://weflum.blogg.se/2010/july/alt-kommandon.html

Annons:
papa-bear
12/6/12, 8:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

efter att ha googlat på det här, har jag sett att det finns en komplett lista, sedan har olika individer delat upp den här listan. listan i sin helhet är numrerad från 1-254, sedan börjar den om på 0128, och med några överhoppade nummer, går den till 0254. jag har hittat en sammanställning som jag lägger upp här, så får ni väl diskutera om den stämmer.

[PysselMatten]
1/16/13, 10:04 PM
#15

@

Upp till toppen
Annons: