Annons:
Etikettinternet
Läst 1645 ggr
Maza
2006-05-09 19:56

Anslutningsproblem Comhem

Sedan den 11 april har mitt comhem-bredband 0,5 gått ner var trettionde minut för att direkt komma tillbaka. Fruktansvärt irriterande när man håller på med något online.
På comhems kundservice vet dom inte hur eller vad dom ska göra. Vi har tillsammans ändrat duplexläge, avinstallerat brandväggen, tekniker har varit på plats för att kolla min och husets insignal (bor i lägenhet med 2 år gammalt nät) men inget verkar funka. Nu verkar det även som om deras kompetens är slut och de säger att de inget mer kan göra och att felet ligger i min dator.
Jag har inte installerat något nytt, inte gjort några märkliga uppdateringar eller dragit ur några sladdar - någon som har någon aning om varför jag blir utloggad och direkt inloggad igen dygnet runt?

Tyvärr har jag inte möjlighet att plugga i en annan dator, annars hade jag gjort det. Får kanske ringa teknikern igen och be de komma med en och testa. Eller har någon något förslag??

/ Maria i Malmö 

Ingen router, inget nätverk.

Annons:
johan
2006-05-09 21:37
#1

Tyvärr är det nog så att det bästa du kan göra är att testa med en annan dator för att verkligen utesluta det problemet.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

[slo]
2006-05-09 23:58
#2

Har du adsl eller lan? För om du har adsl, så kan det vara fel på modemet… Om du har möjlighet, så låna ett modem av någon :)

Maza
2006-05-10 00:06
#3

Hade jag haft mer än en dator eller modem så hade jag redan testat detta men jag har inte det. Usch vad jag är irriterad just nu.

johan
2006-05-10 12:12
#4

#3: Du har ingen bekant med en laptop som du kan bjuda över på en kopp te?

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Maza
2006-05-14 21:34
#5

Nej men jag har ett jävla tålamod och kommer att tacka det för de gratismånaderna jag ska få när comhemteknikern varit här imorgon igen. ;)

Om det inte mot förmodan är så att jag har nåt knas i burken. Men det skulle väl inte jag?

nissepistol
2012-05-27 15:00
#6

Välkommen till comhem!

Annons:
Halvdansken
2012-05-28 12:22
#7

Har andra i huset samma problem?

Är det exakt var 30 minut? Alltså finns det nån form av timerinställning (barnsäkringsvariant?) som slår till? Jag vet inte, bara lite lösa tankar.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Upp till toppen
Annons: