Annons:
Etikettwindows
Läst 4045 ggr
beem
9/29/11, 7:39 PM

MSVCRT10.dll saknas

Min pinsamma fråga - Jag har problem när jag ska lägga in plug-ins i Photoshop Elements. Jag får då upp ett felmeddelande som säger att MSVCRT10.dll saknas.

Jag har installerat om Photoshop Elements  efter datorcrash.

Det löjliga är att jag har  haft samma problem för några år sedan och även då frågat här.  Då laddade jag ner en MSVRT10.dll och lade in och allt fungerade bra.

Det är nu min fråga kommer - var ska jag lägga den. Jag minns ju inte hur jag gjordeSkäms

Jag har googlat - ibland står det att den ska ligga i mappen för PSE och ibland står det Windows mappen. > system. Här finns 2 mappar >  System och System 32.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Fridaybrew
9/29/11, 8:34 PM
#1

Om filen är korrekt så vad är det värsta som kan hända om du lägger det på båda ställena? Om det skiter sig helt så tar du bort den ena o testar igen.

Eller så testar du det ena stället och funkar det så är det bra, annars testar du på det andra stället.

tuta och kör !  =)

/Fridaybrew

beem
9/29/11, 8:39 PM
#2

OK då gör jag så.  Jag är så feg då det gäller stt bråka i Windowsmappar.

Friskt vågat hälften vunnet.Skrattande

Tack för hjälpen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Kaj
9/30/11, 10:07 AM
#3

Denna fil tillhör Visual C+ från Microsoft. Normalt bör den ligga i window system32 map men beroende på den som utvecklat kan den även ligga i en egen mapp tillhörande programmet.

Skall du ladda ner en version av denna föreslår jag Microsofts egna sidor så du inte får ner någon version med virus od. i.

googla på "site:microsoft.com MSVCRT10.dll download" och försök hitta en version som passar för din PhotoShop

beem
10/3/11, 8:43 PM
#4

# 3  - Jag ska kolla på Microsofts hemsida. En version som passar till mitt Photoshop tänkte jag inte på att söka efter men det ska jag kolla.

Tack för ditt svar och fina tips.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
10/4/11, 6:43 PM
#5

Jag har nu letat på Microsofts download men jag hittar inte filen - kanske är jag dålig på att söka men jag har verkligen försökt - flera gånger.

Det slutade med att jag laddade ner den hos Tinas Grafik.

Jag scannade zipmappen - inga konstigheter påträffades. Därefter la jag in den i Windows mappen> system 32.

Nu fungerar det med filter/plugins  i PSE igen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
11/27/13, 10:19 PM
#6

Nu dammar jag av en gammal tråd dår samma problem upp igen. 

Nu har jag ny  dator och är så rädd att göra fel.

Jag lägger in plug-ins i den mapp där de ska ligga i Photoshop Elements.

När jag startar PSE kommer felmeddelandet upp att MSVCRT10.dll saknas.

I #3 skriver Kaj att jag ska  googla på "site:microsoft.com MSVCRT10.dll download" men jag kommer inte fram till något via detta sök.

Jag har 3 frågor.

 - Varför saknas plötsligt MSVCRT10.dll  ?

 - Är det samma dll jag ska lägg in nu som då jag hade Win. XP. ?

 - Ska den ligga i Win. 32 mappen ?

Jag har Windows 8.1 - 64 bitar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
beem
11/27/13, 11:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Mitt virusprogram blockerar den sidan.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
11/27/13, 11:06 PM
#9

hmm skumt 🤔

-måste vara för att det är en dll-fil gissar jag på. Normalt sett så skall ju inga lösa dll-filer laddas ned av säkerhetsskäl.

Du får den här länken istället så får du följa det råd som skrivs där. 

http://pcsupport.about.com/od/findbyerrormessage/a/msvcrt10-dll-not-found-missing-error.htm

bamse6311
11/28/13, 6:34 AM
#10

Kanske inte samma sak? men jag har plug-ins till Gimp.

Gimp ligger då hos mig under "användare" och där klistrar jag in allt i zipfilen under en mapp som heter plug-ins.

Som sagt så kanske inte riktigt samma sak och jag känner inte till PS eller var du har den i din C.

Tänkte bara att om det kunde hjälpa något så kunde jag ju berätta.

(Win7 btw).

Bästa hälsningar,
Bertil

beem
11/28/13, 12:39 PM
#11

#9 Jag ska kolla närmare i den nya länken.

#10 Jag har också en särskild  mapp för plugins och där har jag alltid lagt även de jag laddar ner från nätet. Men så plötsligt nu -med ny dator - får jag detta felmeddelande. Jag har haft samma problem förut i min gamla dator och löste det då med den dll-fil som efterfrågas. Nu med ny dator är jag rädd att ladda ner och lägga in fel.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
11/28/13, 1:57 PM
#12

Jag har nu kollat länken som jag fick i #9 och läst igen hänvisningar både hit och dit.

Det nämns bara äldre versioner av Windows.

Min fråga är då:

Den Msvcrt10.dll  som jag laddade ner till Win. XP  kan jag använda den nu även i Win.8.1 ?

Jag är lite orolig för att bråka i Win.-mappar så därför frågar jag först.

Windows mapp system 32 - vad står 32 för ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[VSK]
11/28/13, 2:39 PM
#13

32-bitars…

Jag har svårt att tro en dll för xp funkar i 8.1 🤔

Annons:
Kaj
11/28/13, 2:44 PM
#14

#12 antagligen att det är ett windows 32 bitars system.

Denna fil tillhör program skrivna i C och det bör inte störa något i Windows operativsystem så tillvida du inte ersätter en fil med samma namn men det gör du inte i ditt fall vad jag kan förstå då den ju saknas.

Du måste dock ladda ner rätt version. Har du ett windows 64 bitar så skall det vara den versionen av filen.
Det kan också vara så att din photoshop är beroende av rätt version. Typ om du kör photoshop 32 bitars version så kommer den antagligen kräva en 32 bitars version av denna DLL ovasett om du kör Windows 64 bitars eller windows 32 bitars version.

Därmed är det även så att det inte ens är säkert att din photoshop version överhuvudtaget kommer att fungera under windows 8.1. Det är egentligen bara att testa dig fram och se om den går igång eller inte.

beem
11/28/13, 5:34 PM
#15

#14 Tack för ditt svar. Jag ska testa olika alt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Kaj
11/29/13, 9:44 AM
#16

Om du lagt till filen och photoshop fortfarande inte fungerar kan du testa att försöka köra photoshop emulerat som en äldre version av windows.

  • Leta upp photoshops start exe fil (bör vara photoshop.exe).
  • Högerklicka på filen och välj valet egenskpaer
  • Välj fliken Kompatibilitet
  • Bocka i rutan för Kör detta program i kompatibilitetsläge
  • Pröva olika alternativ och se om något fick photoshop att fungera. Typ pröva med samma version av windows som du tidigare kunde köra photoshop i
beem
11/29/13, 9:51 AM
#17

#16 Jag gick igenom alla plug ins en och en och upptäckte att det bara är den  som orsakar problemet. Enklast var att bara ta bort den.

Jag ska spara ditt råd ifall detta händer igen och det är plug ins som jag absolut vill köra.

Tack för tipsen.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: