Annons:
Etikettövrigt
Läst 4242 ggr
Fridaybrew
2012-01-04 15:47

Tips vid datorrensning

Här illlustreras det att det är viktigt att ta bort skalet för att riktigt komma åt att rensa ut allt som slöar ner datorn =)

/Fridaybrew

Annons:
[Woozy]
2012-01-04 15:51
#1

Hoppas han tagit bort batteriet till BIOS bara…

Fridaybrew
2012-01-04 15:55
#2

Bios är det sånt som ekologiska datorer har?

/Fridaybrew

[Woozy]
2012-01-04 16:03
#3

Inte i framtiden… Cool

Fridaybrew
2012-01-13 12:58
#5

Eller så tar man datorn till service:

/Fridaybrew

[Woozy]
2012-01-13 14:54
#6

#5

ha ha ha

levande golvmoppar Skrattande

Annons:
Fridaybrew
2012-01-16 10:22
#7

I'm An Idiot

bättre upplösning: http://xkcd.com/530/

Denna serie visar lite på hur folk komplicerar saker. Man kan likna denna serie med dator.ifokus forum och dörrklockan med google =)

/Fridaybrew

Fridaybrew
2012-01-16 10:56
#8

Ibland när man läser trådar här så tänker jag på dom finns på riktigt =)

Why Tech Support Hate Their Jobs

Tech support guys have to deal with lot of silly people. Following are some true conversation recorded .

http://www.laughitout.com/2007/09/best-ever-computer.html

/Fridaybrew

[trumman]
2012-01-18 14:43
#9

#8

SUPPORTENS VARDAG

Supporten: Vad kan jag hjälpa till med?
**
Kunden: Jag håller på att skriva mitt första mail och jag har skrivit bokstaven a men hur skall jag göra för att få till den lilla cirkeln runtomkring?**

Supporten: Är markören fortfarande där?
**
Kunden: Nej, jag är ensam här.**

----------------------------------------------------------

Och nästa kund kunde inte koppla upp sig.

Supporten: Är du säker på att du använt rätt lösenord?
**
Kunden: Ja jag såg när min arbetskamrat skrev in det.**

Supporten: Kan du säga mig vad lösenordet var?
**
Kunden: Det var fem små stjärnor.**

----------------------------------------------------------

Supporten: Nu skall vi se hur ditt system ser ut, klicka på 'den här datorn'
**
Kunden: Men hur skall jag kunna göra det härifrån?**

----------------------------------------------------------
**
Kunden till Hewlett Packardsupporten: Min laserskrivare är trasig.**

Supporten: Vilken modell har du?
**
Kunden: Det är en Hewlett Packard.**

Supporten: Jo, jag förstår det. Är det en svartvit skrivare?
**
Kunden: Nej, den är beige**

----------------------------------------------------------
**
Kunden till Tele2supporten: Jag har köpt internet och vill ha hjälp**.

Supporten: Ok, hur långt har du kommit i installationen?
**
Kunden: Jag har packat upp lådan med internetet i**

Supporten: Ok, har du anslutit alla sladdar och slagit på datorn?
**
Kunden: Slagit på datorn? Jag har ingen dator, jag har köpt internet.**

-----------------------------------------------------

**
Kunden. 'Datorn hänger sig hela tiden.'**

Supporten 'Har du många fönster öppna?'
**
Kunden: 'Nej, men dörren står lite på glänt….'**

[Woozy]
2012-01-18 16:53
#10

he he Skrattande

Loveradio
2012-01-21 04:00
#11

Haha underbart Flört

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Fridaybrew
2012-04-05 16:23
#12

/Fridaybrew

Fridaybrew
2012-09-06 18:22
#13

/Fridaybrew

Annons:
ru4real
2012-09-07 13:41
#14

Har haft en kompis pappa som som jobbade som support för länge sen (på den tiden diskarn var 5 1/4"). Han hade haft en kund som ringde och klagade på att diskdriven inte fungerade. Efter lång stunds felsökning per telefon åkte han ut till kunden, pillade och tittade diskettenheten men kunde inte se ngt fel, förräns han lyste med ficklampa i driven och såg att det var ngt som satt fast där.

Med en lång pincett fick han ut en papperslapp, i formen av en diskett. Han frågar kunden om han visste hur den hamnat där;

"Jo, det stod att man skulle säkerhetskopiera disketterna innan användning, så jag lade dem på kopiatorn och klippte sen ut kopiorna och stoppade in den i diskettstationen, men det funkade inte"!

Haha.

[VSK]
2012-09-07 18:15
#15

#14

Förvånad

Jösses Emalia……

Upp till toppen
Annons: