Annons:
Etikettinternet
Läst 7361 ggr
BusBella
2012-03-18 17:08

Ladda ner gratis serier online

Finns det någonstans där jag kan ladda ner serier gratis online utan att bli medlem och en massa sånt?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Annons:
Fridaybrew
2012-03-18 19:04
#1

Alla lagliga alternativ kräver att man blir medlem.

/Fridaybrew

BusBella
2012-03-18 19:12
#2

#1 Okej, finns det något sånt då?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Fridaybrew
2012-03-18 22:42
#3

De flesta lagliga alternativ rör sig om streaming, dvs ungefär som ett youtubeklipp. Man laddar alltså inte ned den och lagrar på den egna datorn utan det är bara en temporär nedladdning.

Voddler finns det en hel del sevärt gratis både film och tv-serier. MAn kan se gratis och man kan även betala för en del av de nyare filmerna serierna.

Men även de olika play-kanalerna som de olika tv kanelarna erbjuder har en hel del material utlagt.

/Fridaybrew

Kaj
2012-03-19 10:11
#4

Det finns en massa siter på nätet som gör som så att de indexerar upp alla torrents och listar dessa. Klickar man då på länken så kommer man till de torrent siter som har filerna. Ingen av dessa kräver medlemskap och de listar bara torrenter som inte kräver medlemskap

Detta är som sagt bara lagligt om du laddar ner en fil som är spridd gratis. Problemet är att dessa siter listar alla typer av filer som folk delat ut. Därför vill jag inte namnge dessa här utan du får nog försöka hitta dem själva via google.

Man kan väl nämna att en av de största här är en svensk site som figurerar flitigt i media.

BusBella
2012-03-19 15:28
#5

Det jag vill ha fanns inte på voddler, och det ska vara en amerikansk sida eftersom det är en amerikansk serie.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

BusBella
2012-03-19 16:08
#6

Har gått in på massa ställen och tryckt på "download" nu, men då laddar jag bara ner något konstigt program där man ska ladda ner det men jag fattar inte riktigt hur man gör.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Annons:
KlyX
2012-03-19 22:17
#7

http://www.surfthechannel.com/  - streaming

bra på serier, sämre på filmer

ovguide.com funkar också…man får lära sig klicka rätt bara för det är ca 7-10 klick innan man faktiskt kommer till streamen. Men det är det värt.

Kaj
2012-03-20 10:33
#8

Först måste du skaffa ett torrentprogram t ex utorrent

När du sedan skall ladda ner en torrent så finns två sätt som stöds. Ett är en vanlig torrentfil dvs en fil med filändelse .torrent. Denna öppnar du i ditt torrent program och så börjar nedladdnignen.
Det andra sättet är via en magnet link. Här klickar man på magnet länken så öppnas ditt torrent program och du kan påbörja nedladdningen.

Då du söker torrents på webbsidor så skall du aldrig tanka ner något som heter .exe eller liknande för det är inte torrentfilen (serien, låten etc) utan oftast ett virus.
Ladda bara ner filer med filändelse .torrent eller använd magnetlänken på sidan.

För att få snabba nedladdningar skall du välja sådana torrentfiler eller magnetlänkar där det står att det finns många som sprider filen. Dessa brukar betecknas som seeders, down load (DL), etc.

BusBella
2012-03-20 15:30
#9

#7 Det ska jag testa, tack.

Har precis lyckats få ner en serie, men den går inte att öppna i något av programmen jag har för att visa videos.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Monarchy
2012-03-25 21:43
#10

Se upp vart du trycker DOWNLOAD ,  jisses chansar du du bara så kommer du ha datorn full med virus, trojaner

BusBella
2012-03-26 18:57
#11

#10 Jag hittade bara en download på hela sidan…

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

JohannaEkroth
2012-03-27 21:54
#12

http://www.tubeplus.me/ är en trevlig sajt! Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[Dimanche]
2012-03-28 18:06
#13

#5    Vad är det för serie du letar efter, vad heter den?

Annons:
BusBella
2012-03-28 18:53
#14

#13 Revenge.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

papa-bear
2012-03-31 12:59
#15

bra med ett uppdaterat virusprogram, skrek rakt ut när jag gick till tubeplus.me, kan ju vara en tredjepartare men ändå…..

JohannaEkroth
2012-03-31 14:13
#16

Det ska inte vara virus. Jag kör både fysisk och mjukvarubrandvägg, plus anti spyware som blockar och så antivirus.

Jag vet att det är skit på sidan, reklam och hemsk popup, gäller att klicka på rätt knappar, men när man väl förstår sig på, så har det aldrig varit problem. Jag har hållt till där i et halvårs tid.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

BusBella
2012-04-02 15:10
#17

Hur använder jag tubeplus?

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

JohannaEkroth
2012-04-02 15:19
#18

Du skapar ett konto. Undras om inte jag har kopplat detta till mitt FB konto eller så..

Eller behöver man ens ha konto. Minns inte, det är gratis iaf. Flört

Sedan klickar du på någon serie du vill se och säsong och avsnitt. Alla fnns inte, för den länkar till andra ställen där det läggs upp filer och dessa tas ibland bort.

Watch online.

Titta i listan. Då står det xxx % said this work. Ju fler procent som säger att länken fungerar desto större chans är det att klippet funkar.

Tryck på play knapparna så ska det hoppa igång. Ibland får man någon hemsk popup men de är bara att döda.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

BusBella
2012-04-02 15:23
#19

#18 Men för att ladda ner menar jag,

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Fridaybrew
2012-04-02 15:25
#20

Om du nu ska bryta upphovsrättslagen så gör det ordentligt, piratbay, eller bara vanliga google  : tvserie +torrent

voila sen ladda ner för glatta livet tills någon rättighetshavare stämmer dig.

/Fridaybrew

Annons:
Fridaybrew
2012-04-02 15:27
JohannaEkroth
2012-04-02 15:31
#22

Jag tror inte vi ska diskutera "hur man laddar ner" här. Tror det var uppe något inlägg om det för några veckor sedan…

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Fridaybrew
2012-04-02 15:36
#23

Ingen som bryr sig verkar det som i tråden, som jag skrev redan i #1 samt #3.

Tydligen vill flera här trippa omkring i gråzoner. Bästa som kan hända tråden är att den låses helt. Men moderatorerna är slapphänta.

/Fridaybrew

JohannaEkroth
2012-04-02 15:41
#24

Tubeplus handlar om streaming. Jag har aldrig laddat ner någonting därifrån så jag vet inte hur det fungerar.

BusBella - Är du under 18 år, så är det dina föräldrar som åker fast för att du  har laddat ner olagligt från internet. Det vill du inte, tro mig.

Det finns lagliga alternativ till att ladda hem, alltså, du behöver inte ladda hem.

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

BusBella
2012-04-02 15:48
#25

Ni sa att allt lagligt krävde att man blev medlem och då sa jag okej, och undrade vad det fanns för lagligt då.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

JohannaEkroth
2012-04-02 15:50
#26

Ja, Tubeplus kan du använda, men du får inte ladda hem, utan titta streamat över nätet. Glad

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Mymlan
2012-04-02 19:47
#27

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

Annons:
danijess
2013-02-01 18:22
#28

All information om lagliga sätt att streama serier hittar du på http://gratisserier.se

Fridaybrew
2013-02-01 19:25
#29

Netflix är numera ett bra alternativ och definitivt värt sina 79 kr per månad och de har en gratis prova på månad också.

Provade Viaplay men det sög så hårt så jag har inte använt det ens trots att jag har det gratis i en månad. För att använda den via PS# behövs betalningsmedlemskap på PS3+ typ 50 kr per månad bara för ps3+ sen + 80 kr för viaplay. likadant för xbox. Sen funkar inte deras app på samsung tv med hd. Så Viaplay=skräp (visserligen ett ok utbud men sämre kvalite än youtubeklipp).

Netflix har dessutom många fler filmer än man först ser man kan söka på titel eller skådis så ser man massa fler filmer. Och kvaliten är toppen o de har många bra tv-serier.

/Fridaybrew

[PeterWem]
2013-02-02 01:01
#30

Skulle gissa på att det mesta inom streamade serier och filmer är illegalt. Använd en sandlåda när ni surfar på sådana sidor, så slipper ni virus.

Upp till toppen
Annons: