Annons:
Etikettwindows
Läst 1640 ggr
Sessan1
2012-03-30 00:22

spara sidor i Win.7

Jag har Win7 och när jag försöker spara sidor, så går det inte att spara i den mapp jag har tänkt mig, utan får nästan gissa mig till i vilken mapp jag kan spara i, men det är inte alltid det går heller. Ngn som vet vad det kan bero på? När jag då har försökt att spara en viss sida i en viss mapp, då finns INTE sidan i den mappen. Vad är problemet att det inte går att spara där man vill??

Hoppas det är rätt ställe att fråga på.

Annons:
Inkanyezi
2012-03-30 01:21
#1

Vad menar du med "sidor"? Vad är det du försöker spara, och vilket program är det du använder?

Sessan1
2012-03-30 01:40
#2

Program??

När jag försöker spara en sait, t.ex en kattsida, då vill jag ju spara den sidan i kattmappen, Eller hur?? MEN ICKE att det går. Jag får då försöka spara den i ngn annan mapp och sedan gå till filhanteraren och flytta över *kattsidan, till just kattmappen därifrån, så ska det ju inte vara. Det har ALDRIG varit några problem förr, när jag hade Windows XP. Men nu har jag som sagt WIN7. Vad är problemet att jag inte kan spara i rätt mapp??

Inkanyezi
2012-03-30 06:50
#3

Det är antagligen någon inställning i programmet som du använder till att öppna sidor på nätet, och det kan vara bra att veta vilket program du använder för att hjälpa dig att lösa problemet. Om det är Firefox, så väljer man menyalternativet Redigera, och därifrån går man in i Inställningar, och i dialogrutan man får upp, första fliken Allmänt, finns val för hur filer ska sparas. Man kan välja en viss mapp, eller att man ska få välja varje gång. Hur det ser ut i olika versioner av Internet Explorer vet jag inte, men troligen är det något liknande.

Sessan1
2012-03-30 18:32
#4

Det är Explorer jag använder

Inkanyezi
2012-03-30 20:13
#5

Jamen ställ in den då, så att du får frågan om var filerna ska sparas. Om det går så är det ungefär på samma sätt som i Firefox, men Microsoft kan ha dolt det under någonting annat käckt namn, som "Internet-alternativ" till exempel i Kontrollpanelen. Men det är helt klart frågan om en inställning. Jag gissar att den går att komma åt via webbläsarens menyer.

Halvdansken
2012-03-31 23:03
#6

Vad händer om du klickar på knappen "Add to favorites"? Får du inte upp en ruta då med en lista där du kan välja vilken mapp du vill spara i?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Kaj
2012-04-02 09:54
#7

Aktivera först Menyraden i Internet Explore ifll du inte redan gjort det.
Ställ idg högst upp i det lite gråa fältet och högerklicka och välja att bocka i Meny rad.Nu skall du få upp val med Arkiv, redigera, Visa, Föänster, Verktyg och Hjälp.
Klicka på Arkiv och välj spara som. I detta läge skall den vanliga utforskaren startas och du kan själv navigera dig fram till den mapp där du vill spara sidan.
Du skall nu även välja vad du vil spara. Typ enbart aktuell sida eller hela webbplatsen. Det gör du under filformat längst ner under filnamnet.

Upp till toppen
Annons: