Annons:
Etikettprogramvara
Läst 2254 ggr
cinna
4/11/12, 8:54 AM

Media player har slutat fungera

Upptäckte att det helt plötsligt inte går att lyssna på mp3-filer i Windows media player längre.

AVIfiler funkar bra, men inte musik.

Några idér om vad som kan vara felet??

Annons:
Monarchy
4/11/12, 12:05 PM
#1

Berätta vad som händer då du försöker spela filerna.
Funkar filerna att spela upp med andra program?

cinna
4/11/12, 12:26 PM
#2

Mediaplayerfönstret kommer upp ibland, ibland inte, men musiken kommer aldrig igång. Klickar jag på filen i mappen så kommer den lilla blå cirkeln upp som indikerar att datorn "tänker" upp under ett par sekunder, sedan händer inget mer. Klickar jag på "Spela alla" händer absolut ingenting.

Filerna, dvs musiken, fungerar när jag "öppnar" dem en och en i ex.vis Quicktime.

[Woozy]
4/11/12, 12:40 PM
#3

Prova AIMP vettja

Senaste versionen har du här.

Kaj
4/13/12, 8:38 AM
#4

Ja nu var det ju inte någon ny mediaspelare hon ville ha utan en lösning på problemet med WMP.

Frågan är om du gjort några installationer eller ändringar precis före det att mp3 filerna slutade att fungera?
Om så skulle jag pröva att göra en systemåterställning till en punkt precis innan.

cinna
4/13/12, 1:07 PM
#5

#4 Om du menar nya program, så nej. Ändringar, nej inte vad jag kan minnas.

Laptopen liksom bara knallar och går som surfburk och för redigering av foton.
Har haft en del uppdateringar av Windows iofs, men ingen som berör WMP…

Fridaybrew
4/13/12, 2:38 PM
#6

winamp för musik och även film fungerar men bäst för musik

sen VLC och media player classic är två grymma videospelare

allt gratis.

var tacksama att skräpprogrammet inte funkar så du fick redap å dessa bättre programmen =)

/Fridaybrew

Annons:
cinna
4/13/12, 6:52 PM
#7

#6 Visst kan jag ladda ner något av de du nämner programmen, men grejen var ju att jag undrar varför det helt plötsligt inte fungerar.
Undrar också varför WMP anses vara skräp?? Har fungerat bra för mina behov i massor med år…

Upp till toppen
Annons: