Annons:
Etikettövrigt
Läst 2145 ggr
Moalinn
4/12/12, 4:44 PM

installera extern hårddisk

hej!

nu kommer jag med ännu en fråga, men känns bättre att fråga och få klart för sig än att göra fel och göra om.

det jag undrar är hur jag ska installera min nya vackra externa hårddisk, den ska kunna fungera till både pc och mac eftersom att jag kommer lägga över en del serier och liknande som jag bara tittar på på min pc medan jag har massor med bilder på min mac som också måste in på hårddisken och använder mycket bilder i skolan och liknande så hårddisken behövs användas på båda datorerna.

Jag hörde en gång, "man kan installera den på mac och då fungerar den till pc men inte tvärtom", men det jag funderar på är att jag har haft problem tidigare med att vissa filer från mac inte kan visas på pc.

så, har ni något bra knep på hur jag ska få detta att fungera på båda datorerna?

(visste inte vilken grupp)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
[Woozy]
4/12/12, 5:12 PM
#1

Formatera den i FAT32 så skall problemet vara löst.,

Moalinn
4/12/12, 5:18 PM
#2

men hur formaterar man då? Förvånad

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Woozy]
4/12/12, 5:33 PM
#3

Tjaaa beror ju på vilket operativsystem du har, men kör du Windows så högerklicka på enheten (disken) Där har du alternativet.

Moalinn
4/12/12, 6:23 PM
#4

finns inget som feter fat32, men det fin exfat och det kanske är samma sak? Annars är standard ntfs.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Woozy]
4/12/12, 8:07 PM
#5

Prova med exfat då.

Moalinn
4/12/12, 8:26 PM
#6

det verkar fungera, tack för hjälpen! Skrattande

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
mikael-43
5/2/12, 1:12 AM
#7

ta hem driv rutiner på hemsidan

Upp till toppen
Annons: