Annons:
Etikettövrigt
Läst 1289 ggr
smellcaramell
2012-04-15 13:38

nytt problem, allt lägger av

för ett tag sedan hade jag problem med en glappande kontakt så min bärbara dator laddade inte detta löstes lätt med en ny sladd men nu har nästa problem uppstått. när jag startar datorn fungerar allt som vanligt men efter att man inte rört musen på ett tag (högst tre minuter) så fastnar allt! ingenting fungerar har hänt flera gånger nu med olika program igång men det är samma sak hela tiden. har återställt datorn till den tidpunkt den ansåg att den fungerade men detta hjälpte inte. just nu kör jag en virus sökning men måste röra musen hela tiden för att det inte ska stanna. så nu behöver jag hjälp. vad kan det vara för fel och hur ska det lösas?

Annons:
Halvdansken
2012-04-15 15:29
#1

Vad har du för mus?
Jag hade faktiskt precis samma problem en gång på en stationär maskin, och det visade sig att det var mus-sticket som det var fel på (det var ingen USB-mus utan en såndär rund kontakt). Jag skiftade till en usb-mus, och då fungerade allt igen.
Ja, jag vet att det låter märkligt….

Hatar cancer och älskar vårlökar.

KlyX
2012-04-15 21:15
#2

Är det bara musen som inte fungerar när problemet uppstår? Eller kan du navigera runt med tangentbord?

smellcaramell
2012-04-16 07:35
#3

tangentbordet lägger också ner och jag använder musplattan kanske ska påpeka att det är en bärbar dator

Monarchy
2012-04-16 09:55
#4

om du inte kan använda tangtbord eller mus så och inga andra knappar så betyder det att datorn har hängt sig.

KlyX
2012-04-17 15:31
#5

Gjort någon uppdatering nyligen?

Halvdansken
2012-04-17 15:34
#6

Vad händer om du provar med en extern mus?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
smellcaramell
2012-04-19 22:00
#7

problemet löst efter ett antal återställningar!

Upp till toppen
Annons: