Annons:
Etikettövrigt
Läst 1547 ggr
[Sophieeee]
2012-04-15 20:49

Camen funkar inte

Hej. Jag har webcam på min dator, ibland funkar den, ibland är den bara helt grå. Då går jag in på verktug - konfigurera ljud  video - och väljer rätt. (på msn alltså)

Men nu funkar inte det heller… Hur ska jag göra?

Skulle bli jätte glad om nån kunde hjälpa mig…

Annons:
Monarchy
2012-04-16 09:54
#1

Börja alltid med klassisk problemlösning som i alla andra sammanhang då man får problem och inte vet varför.

  • Installera senaste drivrutiner

nästa steg

  • Testa med olika program.

nästa steg

  • Testa på annan dator om det är en separat cam.
[Sophieeee]
2012-04-16 20:57
#2

#1 Tack, ska testa detta:) Camen är inbyggd i datorn

[Sophieeee]
2012-04-26 20:34
#3

Hur instrallerar man drivrutiner? :S hehe..

Liz85
2012-04-27 04:07
#4

Enklast är om du fick med en skiva med drivrutiner men eftersom camen är inbyggd gissar jag att det inte medföljde något sådant.

I sånt fall måste du först veta vad du har för dator, och sedan gå in på tillverkarens hemsida för att ladda ner rätt drivrutiner. När den är nedladdad behöver du bara öppna filen och installera drivrutinerna precis som med vilket annat program som helst.

Har du till exempel en acer ska du gå in på acers hemsida (acer.com), välja land och klicka dig vidare på länken "drivers and downloads" för att där välja rätt typ, modell och operativsystem (t.ex. winXP eller win7), så kommer det upp en rad med drivrutiner, välj att ladda ner just den till camen.

Har du ett annat märke på datorn går du in på deras hemsida och letar dig fram rätt drivrutin bland deras nedladdningsbara drivers & drivrutiner.

Hoppas du förstod. Hittar du inte rätt drivrutin själv, skriv gärna här vad du har för dator och modell.

Upp till toppen
Annons: