Annons:
Etikettövrigt
Läst 1217 ggr
[SallysPigge]
2012-04-27 23:05

Åtgärda sårbarhetssökning.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Skulle vilja ha hjälp med min stationära dator, som jag gjorde en sårbarhetssökning med hjälp av mitt virusprogram Kaspersky.

Jag fick upp en lista med vad jag borde göra men jag vet inte hur. Skulle någon vija leda mig igenom detta?

Annons:
[SallysPigge]
2012-04-28 03:02
#1

Då jag var lite för snabb med att be om hjälp upptäckte jag att det var bara att klicka på varje och åtgärden gjordes. :-D

Paltn
2012-04-30 00:34
#2

Sen vare ju bara skitgrejer den antydde du skulle åtgärda.

// Paltfan

[SallysPigge]
2012-04-30 01:02
#3

#2 Spelar det någon roll? Kan säga att datorn då inte ville stängas av utan startade om, men det försvann efter detta. Sedan om det hade med det att göra vet jag ej. Men nu är datorn normal igen.

Och om det är skitgrejer eller inte har inte med saken att göra.

Paltn
2012-04-30 07:28
#4

oj oj oj då

// Paltfan

[SallysPigge]
2012-04-30 13:41
#5

#4 Ja men vad då? Även om det är skitgjrejer för dig så är det inte det för alla. Men jag löste det ju, så det var ju inga problem som jag först trodde. :-)

Paltn
2012-04-30 14:33
#6

Nu sitter nog många som brukar skriva och läsa här och småkrattar innombords.

Brukar nämnas och gnällas hur vi/de som kan datorer bemöter de som inte kan med oförskämdhet eller med dålig attityd. Och sen bemöts motsatt sida precis likadant, omotiverat dvs.

Herregud fäll in taggarna och landa igen, vad jag menade med att det var skitgrejer var just det, det är skitgrejer som det där programmet tagit upp som problem för dig. ALLA sånna där programs undersökningar om vad som bör åtgärdas eller inte åtgärdas bör tas med en nypa salt. Då det är deras åsikt om hur en dator ska vara inställd de går efter, de där åtgärderna som finns uppraddade gör din dator inget ont av att vara som de var. Windows har själv ett inbyggt sånt där program som scannar din dator i realtid och nämnder "problem" med den lilla flaggan vid nedre högra hörnet, även där raddas det upp "åtgärder" som är rena skitsakerna och inget som orskar något problem (tas även upp viktiga saker förståss).

Sen nämner du inte vad för problem som föranledde att du gjorde undersökningen från början, du nämner något kryptiskt om att den startade om istället för att stänga av sig, vilket mycket väl kunnat vara kaspersky självt som gjorde det för att det inte var nöjt med dina iställningar.

Tala hellre om vad för problem du hade som gjorde att du valde göra undersökningen så "vi/de" som kan datorer kan hjälpa dig, för de där listade "problemen" är och kommer alltid vara skitgrejer oavsett vem som sitter framför skärmen, absolut inget som kan orsaka problem för en hemmadator. Det är punkter som "kan" föranleda till intrång i datorn vilket jag starkt, mycket starkt misstror du kommer råka ut för genom de där kryphålen på en vanlig hemmadator för vanligt hederligt hemmabruk. Det är alltså inte "dåligt" att åtgärda dem, men det är knappast något som kunnat fixa något problem för dig annat än att göra din dator lite lite lite lite säkrare.

Så, vad var problemet som föranledde sökningen?

Med vänliga hälsningar

//Nåldynan

// Paltfan

Annons:
[SallysPigge]
2012-04-30 15:22
#7

Nä jag nämde inte problem som gjorde detta innan … jag har ingar taggar utåt då jag ler i mitt förra inlägg.

Men jag löste det ju så hela saken är ur världen. :-)

Upp till toppen
Annons: