Annons:
Etikettövrigt
Läst 1137 ggr
ryttarensofia
5/1/12, 1:05 PM

Vad är det för fel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min bärbara dator har helt plöstligt börjats stängas av när man drar ut strömsladden. Och det är väldigt jobbigt eftersom man inte kan gå till ett annat rum utan att den stängs av. Någon som kan hjälpa mig och kanske förklara vad som kan vara fel? :)

Nere i högra hörnet så ser det ut som på bilden, vilket det inte ska. Men när man håller på den jag ringat in så står det "Helt laddat (100%)".. Försökt ta ut batteriet och se om det låg något i kläm där, men det gjorde det inte.

(vet inte vilken grupp jag skulle lägga inlägget i, så ni får ändra om jag gjort fel)

Datorn är en "HP Pavillion Entertainment PC" och jag har haft den i snart 3 eller 4 år!

Kraam från Ryttarensofia!

Annons:
[Woozy]
5/1/12, 4:11 PM
#1

Tycker det låter som batteriet är dött.

ryttarensofia
5/1/12, 4:25 PM
#2

#1 Kan det vara det? Måste man köpa ett nytt batteri då? Och hur mycket kostar det ungefär? :)

Kraam från Ryttarensofia!

Paltn
5/1/12, 11:39 PM
#3

Låter som #1 säger som att batteriet lagt av och inte tar emot mera laddning. Dvs det kommer för gämnan vara tomt.

Ersättningsbatterin kan om du har otur vara ganska dyra, men rör sig vanligtvis runt tusenlappen.

Ett tips till framtida laptoppande är att du plockar ur batteriet när du kör stationärt, altså när du kör med kabel i väggen längre tid så kör du utan batteri insatt i datorn, detta ökar livslängden på batteriet AVSEVÄRT.

// Paltfan

Upp till toppen
Annons: