Annons:
Etikettinternet
Läst 2989 ggr
Moalinn
2012-05-05 00:42

toolbar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

okej, jag får panik på en toolbar som hänger under domänrutan. Eftersom att det inte går att installera firefox på min dator så har jag fått ta hem google chrome då explorer är väldigt segt. Chrome är förresten den sämsta webbläsaren jag varit med om, men det var inte det jag ville ha hjälp med.

Hur får jag bort den? Den finns inte i "avinstallera program" och jag tog även bort programmet som toolbaren kom ifrån men inget hände då heller, i firefox kunde man inaktivera toolbars genom att trycka på en liten fin knapp.. men jag hittar det inte i chrome. 

Någon som kan hjälpa mig? För den bara förstör, jag kan inte skriva i chatt på facebook pga. den, den lägger sig över saker som ligger högt upp osv. Det kan vara chrome som spökar också, men toolbaren är ivägen ändå!  

(visste inte vilken grupp)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
KlyX
2012-05-05 13:07
#1

Provat högerklicka på den?

Mari
2012-05-05 15:39
#2

Avinstallera och installera på nytt men var säker på att du inte kryssar i att du vill ha toolboxen. Jag har som regel att dessa kryssboxar när man installerar saker ska vara så urklickade som möjligt för att slippa en massa strunt.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Moalinn
2012-05-05 19:59
#3

#1 ja, finns inget där. #2 Jag avinstallerade programmet men toolbaren försvann inte så det känns inte nödvändigt att installera igen då jag inte behöver programmet just nu. Jag brukar vara noga att kolla efter toolbar och liknande men måste ha missat det denna gången.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

walter
2012-05-05 21:23
#4

För mig ser inte det där ut som en vanlig toolbar, dom brukar väl ha flera symboler för olika saker. Det där ser bara ut som en söktjänst. Jag fick själv problem med en söktjänst som installerades med ett program (kommer inte ihåg om det var i IE eller FF), dock inte extra så där utan den la sig i adressfältet.

Nu ska jag inte säga säkert att det är så, men kika under inställningar-grunderna-hantera sökmotor och se vilka du har där, chansen finns att det finns en som bara heter search. Klicka bort dom du inte vill ha. Sen ev stänga ner webbläsaren och se om den försvunnit.

hej

Moalinn
2012-05-05 22:02
#5

Det fanns fler saker innan jag tog bort en del genom inställningar som man kunde ändra. Men jag ska testa det du sa #4 senare :)

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

walter
2012-05-06 00:34
#6

Ok. Ja testa och se.

En sak jag kom på här och kollade igen på din bild. Uppe till höger på den har du en grön symbol. För mig ser det ut att vara ett tillägg som du själv valt att installera. Är det så eller kom den symbolen samtidigt?

Om du inte själv installerat något så kika även under inställningar-tillägg och avaktivera det tillägget eller välj att ta bort det.

hej

Annons:
Moalinn
2012-05-06 00:41
#7

#6
Det är google som står som sökmotor.

När jag installerade programmet (som förövrigt var utorrent) kom den symbolen upp och även toolbaren, jag såg ingenting som hade med toolbar att göra när jag installerade men måste ha missat det.  

Jag tog bort tillägget och det är nu borta! tack, bara toolbaren kvar nu då.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

walter
2012-05-06 01:03
#8

Jag hoppades att även toolbaren skulle försvinna i samband med tillägget.

Har du bara google liggande bland sökmotorerna, alltså när du klickar på knappen "hantera sökmotorer".

Enda tipset jag har kvar i så fall är att göra en återställning på datorn till datum innan du installerade programmet.

Tyvärr är det nog inte alltid så att man får alternativ till om man vill installera toolbar eller inte. En del program kan ha det som standard.

hej

Moalinn
2012-05-06 01:50
#9

Nej, jag har en del alternativ när det gäller sökmotorer. 

men nu ser det ut som att toolbaren är borta, jag kan iallafall inte se den. Tack för hjälpen, hade aldrig hittat det annars. Chrome är inte min starka sida direkt. Hade velat ha firefox men men.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

walter
2012-05-07 03:45
#10

Vad bra om den är borta. Glad

hej

[pandes]
2012-05-10 21:24
#11

Har också råkat på den där när jag laddade ner utorrent, och har kämpat med att försöka få bort den, hoppasdes att jag skulle få svar här, men jag får väl fortsätta leta!

walter
2012-05-10 22:14
#12

#11 Vad har du för webbläsare. För explorer verkar det vara lite annat, men chrome och firefox ska man tydligen ta bort den via tillägg (addons)

Utorrent har ett eget forum och där hittade jag några länkar. Denna gäller IE, FF och safari. Denna handlar om chrome.

Sen finns det filmer på you tube, men vet inte vilken film som passar just dig.

hej

Upp till toppen
Annons: