Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1588 ggr
LillaBenice
5/17/12, 8:25 PM

Acer Aspire One?

Är den datorn bra ? Om man köpen en extern dvdbrännare  kan jag då se på filmer iden osv ?

ös på med både positiva saker och negativa saker!

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-10---12-tum/acer-aspireoned270/167379.3001/

Annons:
KlyX
5/17/12, 9:15 PM
#1

Inte särskillt, jag tror windows 7 kommer bli trögt med 1 gb ram minne.

Kaj
5/18/12, 11:05 AM
#2

Det där är väl problemet med alla "min pc". De kommer förkonfade med 1 GB interminne för det är det som supporteras. Vill man ha mer minne måste man upp på en 64 bitars Windows7 och det ingår inte i köpet -vet dock ej om man kan omvandla sin 32 bitars version till en 64 bitars version gratis men hur som helst måste man då göra en helt ny installation av hela OS:et.

Men ifall man inte skall köra några avancerade program så bör 1 GB kunna räcka även om datorn inte kommer att kännas bus-snabb direkt.
Att se på filmer bör åxå gå utan att de hackar förutsatt att man itne kör andra saker såsom nedladdning av filer od. samtidigt.

Upp en tusenlapp så får du denna - den har 4 gig ram minne och 64 bitars Win7. Har lite större skärm men väger bara 300 gram mer (som en stor hamburgare).
Viktigast av allt den har bättre upplösning vilket är viktigt då man vill titta på film - framför allt högupplöst HD film.

Även Samsung modellen i samma prisklass som den dyrare HPn verkar vara OK. Har i princip samma egenskaper som HPn. Jag tycker personligen att Samsungs skärmar ger bättre bild än HP men det är en personlig smak.
Den verkar även vara lättare än Asus:en så om vikt är relevant så tag Samsungen

Upp till toppen
Annons: