Annons:
Etikettwindows
Läst 6654 ggr
Jenna-Gun
5/29/12, 1:50 PM

Outlook Express finns ju inte

i W7. Kan man ladda ner en

svensk version av Outlook Express någonstans.

Eftersom jag är beroende av vanor istället för synen.

Så är jag beroende va detta mailprogram.

Har svårt att leta själv:(

Tacksam för hjälp

Annons:
[Cedell]
5/29/12, 5:51 PM
#1

Windows Live Mail tycker jag är en fullgod ersättare till gamla Outlook Express:

Ladda ner här

Info angående Outlook Express

Lycka till!

Jenna-Gun
5/29/12, 8:35 PM
#2

Ja för dej som ser kanske men inte för mej

walter
5/29/12, 10:24 PM
#3

Jenna-Gun du har tyvärr inget val än att ha ett annat epost program för outlock express fungerar inte på w 7.

Jag tycker inte det är så stor skillnad på live mail och outlock, det som skiljer mest är väl tyvärr att knapparna är lite mindre.

Möjligt att det finns andra epost program man kan ladda hem som har större knappar, men jag vet inte hur dom fungerar funktionsmässigt jämfört med outlock, vet inte heller vilka alternativa program som finns.

hej

Jenna-Gun
5/30/12, 11:52 AM
#4

Oh varför ska allt ändras gggrrrrrrrrr

walter
5/30/12, 4:38 PM
#5

Håller med, men tyvärr så kan man inget göra.

Det du kan göra själv eller be någon om hjälp att kolla efter andra epost program för det ska finnas. Kanske höra inne på synskadade vad dom använder.

hej

ru4real
6/1/12, 7:33 PM
#6

Du kan ju öka storleken på texten på skärmen/internet?

Annons:
Kaj
6/4/12, 3:45 PM
#7

Microsoft utvecklar inte outlook express överhuvudtaget längre.
Uppföljaren är Windows Live Essentials där även Windows live mail ingår.

Desamma gäller flera andra program som man tidigare körde som t ex Windows Movie Maker som även den numer ingår i Windows Live Essentials.
Dessamma gäler Messenger. Live Essentials inehåller rätt många program så besök Microsofts hemsida för Live Essentials och se vad du ev. behöver hämta hem såsom t ex Windows Live Mail

bamse6311
8/16/12, 10:43 AM
#8

Har du testat Mozilla Thunderbird.

Jag har inte själv haft det på flera år och vet inte om det kan hjälpa dig men du kan ju kika på det.

http://www.mozilla.org/sv-SE/thunderbird/

Hälsningar,

baaartil

Upp till toppen
Annons: