Annons:
Etikettinternet
Läst 1655 ggr
Moalinn
2012-06-01 23:47

Internetcensur i kina

Tjohej!

Visste inte vilken sida jag skulle publicera det här på, men antar att det fungerar bra på vilken sida som helst egentligen men bestämde mig för att publicera det här.

Det här med internetcensur, jag söker på google om och om igen men jag blir bara förvirrad. I ena artikeln står det att Kina har den värsta censuren och i en annan står det att det har blivit bättre med tiden, hur ska jag veta vilket som är sant? Visst, det är olika år på artiklarna men ändå liksom.

Jag skriver nämligen en vetenskaplig rapport om just det här med internetcensuren i kina, vad man inte får publicera och varför den är så "hård" men jag kan inte få svar på mina frågor. Jag har helt ärligt talat ingen aning om det här med censuren i kina, inte överhuvudtaget. Mer än kanske att kina censurerar bort mycket av det som publiceras på internet, men vad är det de censurerar bort? Varför? vad man får publicera och inte, vad händer om man skriver något som inte stämmer när det gäller kommunistpartiet? Vad händer när de censurerar bort något? syns det bara inte på dataskärmen eller vad händer?

Har ni några bra länkar får ni gärna ge mig dem också så jag kan läsa mig till själv.

Hoppas verkligen någon svarar, jag har typ 100 frågor men knappt några svar. och den här rapporten ska vara inne på måndag, haha. 'känner mig duktig' Cool

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
charlie
2012-06-02 01:28
#1

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Internet_censorship_in_the_People's_Republic_of_China#section_5 http://m.csmonitor.com/World/Global-News/2012/0601/Sly-Google-wields-the-knife-in-Chinese-Internet-censorship-tussle

---

Moalinn
2012-06-02 17:16
#2

åh, tack så jättemycket!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Beavis]
2012-06-03 16:15
#3

#0 Du ska nog inte söka med google om du vill ha information om censur eller få korrekt information. Då Google är ett av de företag som idkar censur mest och viker sig för regimer välden över och blockar oppositionssajter mm.

Visst är google finurligt och trendigt men i syftet att söka om etik , moral, censur. mänskliga rättigheter…..Not so much

Moalinn
2012-06-03 16:23
#4

#3 Vart ska man söka då? :o

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

[Beavis]
2012-06-03 18:19
#5

Jag menade bara att du ska använda en annan sökmotor. det finns en hel massa olika. Fast google dominerar marknaden. Google r bra på sökning och har många bra funktioner. Men det är deras moral och etik jag vänder mig emot.

Du har:

-Yahoo

- Aötavista

- Answers.com

osv osv

Lycka till

Upp till toppen
Annons: