Annons:
Etikettinternet
Läst 1764 ggr
Luju
2012-06-03 20:45

Program inom US

Jag skulle vilja se ett program online, men de säger att jag måste bo inom US för att kunna se det. Finns det något sätt att komma runt det här?

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Annons:
Halvdansken
2012-06-03 21:50
#1

Du får koppla upp dig på en amerikansk proxy server. Tunnelbear är en variant.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Kaj
2012-06-04 09:51
#2

Om du använder dig av Internet Explorer så ändra standardspråk för omdirigering av sidor till EN-US

  1. Verktyg
  2. Internetalternativ
  3. Fliken Allmänt
  4. Knappen språk - längst ner
  5. Lägg till språket EN-US och flytta upp det högst upp
  6. Spara

Nu kommer din webbläsare att vara inställt på att identifiera sig som en engelsk amerikansk tillhörighet.
Du kan enkelt testa detta. Innan du gör ändringen - gå till engelska google dvs www.google.com. Du kommer automatiskt att styras om till svenska google eftersom ditt standardspråk i internet explorer är svenska.
Gör ändringen och gå till engleska google igen och du kommer se att du kommer till den engelska google sidan då den nu uppfattar dig som en-us - dvs har detta som ditt standard språk.

Halvdansken
2012-06-04 13:48
#3

Kaj, jag har testat det där, men det fungerar inte (alltid). De kolla IP-adressen helt klart. I varje fall SVT för där blev jag stoppad fast jag provade ditt knep.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Kaj
2012-06-04 15:39
#4

#3 det är absolut sant. men det är värt att testa språk inställningen för det är så enkelt.
Om de däremot kollar ipadressen - ja då är det en proxy som gäller för att ta sig förbi precis som du skrev

Luju
2012-06-04 22:23
#5

Jag provad att ändra språket både i Explorer och i Firefox men det ville inte fungera, tyvärr. Och att ändra i proxyn har jag hört är lite knepigt, för knepigt för mig.

Får hoppas att programmet finns att köpas på dvd i england!

Allting händer av en orsak

Värdinna på Återbruk i Fokus

Kaj
2012-06-05 13:03
#6

Leta egentligen bara upp en free proxy server via google.
Du ser på sidan ifall den är free och kan då lägga in den i inställningar för Internet Explorer under fliken Anslutningar och sedan LAN inställningar.
Det skall vara adressen till den fria proxy servern antingen i form av en www adress eller en ren ipadress - det får du i såfall från websidan där du hittat den fria proxyn.
Åxå om webbsidan du vill se programmet från är en https och inte en vanlig http måste du även klicka i avancerade inställningar och ange proxyn även för de protokollen.

OBS! att proxyn måste vara beläget i det land där du vill se programmet ifrån annars kommer inte ens proxyn in där.
Du kommer antagligen även att märka att Internet blir ganska trögt efter detta eftersom all din trafik nu slussas via proxyn och inte din vanliga internet leverantör. För att få lite fart via en proxy brukar nästan alltid krävas att man abonerar på en kommersiell som då inte har några hastighetsbegränsningar.

Annons:
Halvdansken
2012-06-05 13:15
#7

Jag har provat det där och det är f*n inte enkelt. Man får en miljon svar på google, och när man klickar vidare på länkarna så hamnar man på olika sajter och skickas vidare hit och dit och "installera ditten och datten" och jag har kommit in på porrsidor och gud vet vad. Har aldrig lyckats. Många gånger kommer man också till betal-proxy varianter.

Jag skulle vara väldigt försiktig, det finns enorma risker med det där, virus och annat. Många har sagt "jamen bara googla", men när jag bett om en specifik länk till en som fungerar så har jag aldrig fått nån. Har du en Kaj, som du rekommenderar?

Nu abonnerar jag på en svensk proxy, fungerar fint.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Kaj
2012-06-07 09:30
#8

#7 nej tyvärr för jag använder aldrig proxys själv då jag inte har något egentligt behov.

Men visst är det så att man måste vara försiktig och engagerad. Vet att de flesta länkarna verkligen inte är free proxys. Men om man googlar får man även upp olika forum od. och där brukar det vara enklare att hitta några som rekomenderas.
Men ALLTID - kolla och gör en egen bedömmning ifall den verkar seriös.
Jag skulle aldrig "installera" något om de säger det. Då skulle jag hellre söka vidare. Det ska räcka med att de anger sin proxy adress som man sedan anger till webbläsaren.

Så kontentan är att aldrig installera något från någon free proxy. Skillnad förståss om man går via en abonnerad proxy som halvdansken - då vet man förmodligen med sig att de är seriösa.

Upp till toppen
Annons: