Annons:
Etikettinternet
Läst 958 ggr
Rayben
2012-06-07 22:28

Kurser online

Hej!

Jag vill bara tipsa om Udacity.com. Det är en gammal professor från Stanford universitet som tycker att utbildning ska vara gratis, lättillgängligt och "demokratiserat".

Det finns ett antal väldigt bra kurser inom programmering och det kommer fler i fler ämnen, t.ex. matematik och fysik.

Tyvärr är allting endast på engelska, men om det inte är ett hinder och du är intresserad så kan jag rekommendera det starkt.

Jag är själv civilingenjör i datateknik, men jag följer CS253 Web Application Engineering och tycker det är skitkul! Det handlar om webutveckling i googles App Engine.

Lev och lär :)

Annons:
Blåögd
2012-06-27 16:37
#1

Snubblade in där när jag sökte kurser för ett tag sedan. Härligt vilka fantastiska mäniskor det finns här i världen!

Fridaybrew
2012-06-28 11:05
#2

Har funnits fler alternativ om man är nyfiken och vill lära sig så finns det hur mycket som helst.

Här är ett bra ställe också just nu 7781 föreläsninger/klipp och närmare 69 000 000 visningar:

Om NPTEL

This channel provides technical lectures from all seven Indian Institutes of Technology and Indian Institute of Science, Bangalore.

The Video Courses are organised as PLAYLISTS under the following Categories:

1. Core Sciences

2. Civil Engineering

3. Computer Science and Engineering

4. Electrical Engineering

5. Electronics and Communication Engineering

6. Mechanical Engineering

Please visit the Playlists section in this channel to view the complete list of courses.

http://www.youtube.com/user/nptelhrd

/Fridaybrew

Upp till toppen
Annons: