Annons:
Etikettmicrosoft-office
Läst 5840 ggr
Pedran2
2012-06-13 19:41

Word 2010 handhavandeprpblem

Jag försöker, enligt rekommendation, på denna sajt.Jag har problem när jag skall göra radbyte innan jag har skrivit hela raden ut. Jag får alltid VERSAL i början av nästa rad.

Kan något hjälpa mig tro?

Annons:
beem
2012-06-13 21:06
#1

Jag svarade i den andra tråden.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Pedran2
2012-06-13 23:28
#2

Ja tack Beem, men fick även ett svar att titta in här. Men det funkar inte. Men tack ändå

Kaj
2012-06-14 09:46
#3

Efter vad du skriver verkar det som om du själv trycker på radbryt tangenten när du kommer till slutet på raden.

I sådana fall tolkar Word detta som om du börjar ett nytt stycke och ger dig hjälpen med att starta första ordet med stor bokstav ifall du inte själv gör det eftersom detta är det normala att börja ett nytt stycke eller mening med.

Du behöver inte göra någon radbrytning själv när du kommer till slutet av raden. Bara fortsätt att skriva så kommer Word själv göra en ny rad och då kommer inte det första ordet att bli med stor bokstav.

Om du trots allt av någon anledning vill radbryta själv utan att word skall kontrollera detta så kan du använda dig av SHIFT+radbryt. Då kommer inte word att starta den nya raden med en stor bokstav.

Pedran2
2012-06-14 19:43
#4

Tack snälla Kaj, du var den enda som kunnata hjälpa mig med Shift+enter då blir det precis som jag vill ha det, ibland alltså, beror på vad jag gör förstås.

För det mesta är det ju som vanligt med radbyte.

Tackar och trevlig helg

Sjöhöken
2012-07-07 20:47
#5

Enklaste sättet att slippa problemet är:

Arkiv - Word-alternativ - Språkkontroll - Alternativ för autokorrigering, klicka sedan ur rutan "Inled varje mening med versal". Klicka OK x 2. Done!

Nackdelen blir ju givetvis med att man inte får stor bokstav först på en rad om man skulle råka glömma skriva det.

Upp till toppen
Annons: