Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 2013 ggr
[pandes]
2012-06-19 20:21

Headset, tangentbord och mus

Ska ha nytt headset, mus, och tangentbord. Budgeten är väl på lite mer än 2500kr.

Har kollat lite men jag kan ju ingenting.

Spelar också, och för pengarna som blir över ska jag köpa nå mer spel.

Frågar också på datorspel iFokus!

Annons:
ru4real
2012-06-19 21:04
#1

Jag skulle nog satsa på ngt från logitech, har funderat på en ny mus från dem själv faktiskt. De gör bra saker (tror jag) till rimliga pengar. http://www.logitech.com/sv-se kolla där och sen på pricerunner.se för att hitta bästa pris på sakerna.

Annars vet jag inte, har själv tangentbord och mus från MS och har haft flera som jag varit nöjd med.

Fridaybrew
2012-06-19 23:04
#2

headset från biltema 39 kr funkar lika bra som som kostar 10-30 ggr mer fördelen är att man kan köpa två och en på resande fot eller reserv.

Den är lättvikt så man kan ha den många timmar.
http://www.biltema.se/sv/Kontor---Teknik/Dator-och-natverk/Ljud-och-bild/Headset-23301/

Headset

/Fridaybrew

[pandes]
2012-06-19 23:32
#3

#2 Musiken jag lyssnar på brukar inte de billigare headseten palla, jag vill helst ha ordentlig bas. Musik som denna lyssnar jag nästen endast på, och så pratar jag vääldigt mycket så en bra mick är ett måste

Fridaybrew
2012-06-19 23:53
#4

Men för 39 kr så kan man testa ha det som pratheadset iaf =) eller som reseheadset, man blir ju inte sur  de går sönder liksom. Dock har mina hållit bra, jag tittar på film med dom hörlurarna med när det så behövs.

Dock så ska man ju egentligen ha riktiga högtalare med fet bas som känns i bröstet när man lyssnar på musik men då har vi det här med omgivningen grannar familjen osv som inte delar den åsikten alltid lol.

Lyssnar du på musik samtidigt som du pratar i skype och spelar? damn!

/Fridaybrew

[pandes]
2012-06-20 00:04
#5

#4 Nej jag brukar ju spela och prata i skype samtidigt, eller spela och lyssna på musik, eller lyssna på musik och sitta i skype. Lyssnar jag bara på musik så har rätt så feta högtalare, jag vill känna dropet i bröstet, och det gör jag om jag har riktigt hög volym med dom. Men jag bukar ju sitta hela nätterna och jag tror inte varken grannar eller familj uppskattar att jag har på högtalarna om nätterna. ;)

Fridaybrew
2012-06-20 00:10
#6

KAnske läge för att köpa en sån där buttkicker och fästa på stolen. Då känner man basen utan att störa omgivningen. Dock inget jag har erfarenhet av men vore kul och höra om någon har en buttkicker.

Det är alltså en sort vibrator som vibrerar soffan/stolen som man sitter i så hela kroppen känner basen. Denna Buttkicker är ofta kopplad till subwoofer utgången om jag förstått rätt.'

Inte farligt dyra heller.

/Fridaybrew

Annons:
[pandes]
2012-06-20 00:14
#7

#6 Nja, 2k är mycket för en fattig 15åring.

Ladydragon
2012-06-20 11:46
#8

när det gäller headset så rekommenderar jag Deltaco dom här

det är dom bästa jag har hittat och jag är inne på mitt andra par nu

sen finns ju den här länken oxå med gaming headset länk

när det gäller tangentbord och mus så säger jag Logitech dom gör riktigt bra grejer som håller länge Glad

Upp till toppen
Annons: