Annons:
Etikettövrigt
Läst 1095 ggr
[AshJ]
6/20/12, 11:56 AM

Krångel med skrivaren.

Jag satt och pysslade med min dator här för någon dag sedan, så slog det mig att man hade nya färgpatroner och en skrivare/scanner. Närmare bestämt Dell 924. Anslöt denna via usb-port till min dator. Men hur man än vände och vred på det så fungerade bara scannern. Inte skrivaren.

Datorn påpekade att drivrutiner fattades, och hänvisade till vilka man skulle skaffa hem. Ändå så fungerade det inte.

Nu kanske denna förklaring är på tok för luddig.. Men någon kanske har en idé.

Annons:
Kaj
6/20/12, 1:32 PM
#1

Vilket OS?

Är ditt OS 32 bitar eller 64 bitar? Det är viktigt för att få hem rätt drivrutiner

Här finns lite tips dock

[AshJ]
6/20/12, 5:25 PM
#2

64, tror jag det skall vara!

Kaj
6/21/12, 9:12 AM
#3

Då skall det vara drivrutiner för 64 bitars OS. Om inte kan det antagligen vara orsaken till att utskrift inte fungerar. Scannern kan funka ändå om man har tur.

Säkerställ att du tar hem rätt drivrutiner. Se länken ovan

[AshJ]
6/22/12, 4:42 PM
#4

Jag blev tillrättavisad, var uppenbarligen 32!

Jo. Så pass mycket förstod jag med. Men när man fixade hem dessa rekommenderade drivrutiner så fungerade det ändå inte riktigt som det skulle.

Som man skrev tidigare, är ju oerhört svårt för någon utomstående att peka ut vad exakt felet är när de inte har "insyn" på min dator. :P

Jag tänkte mest om någon hade några förslag som man själv missat. :)

beem
6/22/12, 5:27 PM
#5

Jag hade liknande probem. Min skrivare fungerade men inte scannern. Jag kom aldrig på var felet var så jag installerade  om allt och då fungerade både skrivare och scanner.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[AshJ]
6/22/12, 5:49 PM
#6

5# Ja, det kan vara bra struligt ibland det där! Helt oteknisk är man inte. Men får inte någon rätsida på detta.

Ominstallerade flera gånger, utan resultat. Tråkigt.

Annons:
beem
6/22/12, 9:07 PM
#7

Eftersom du är teknisk har du säkert redan testat detta - men jag säger det i alla fall. Prova stäng av både dator och skrivare. Det kan göra underverk trots att det låter simpelt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[AshJ]
6/23/12, 1:14 AM
#8

7# Teknisk är väl att ta i, men inte helt okunning!

Jo. Precis. Har testat det med. Upprepade gånger. Trist att man inte får igång det!

Kaj
6/25/12, 9:43 AM
#9

Kollade du Dells avinstallations prgram från länken i mitt inlägg #1?

Det är inte ovanligt att en vanlig avinstallation inte tar bort allt. Det brukar vara så att saker och ting lämnas kvar i registret etc. Vid nästa installation upptäcker då programmet att där redan finns register nycklar och då används dessa som ju kan vara felaktiga.

Så kör Dells avinstallationsprogram. Bara det att de släppt ett sådant är tecken på att en vanlig avinstallation inte riktigt fixar att städa upp allt.

Upp till toppen
Annons: