Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2690 ggr
beem
2012-06-20 14:22

Trådlös skrivare

Jag har planer på att köpa ny skrivare. Nu har jag en Epson Stylus Photo RX 520 men det börjar bli problem att få tag på patroner - utom hos Epson men då tillkommer frakt så det blir en dyr affär.

Numera finns det ju trådlösa. En kompis till mig har det men har ofta problem att den tappar kontakten. Hon tog upp det med affären som sålt den och fick till svar att den går inte köra mot Internet Explorer.

Det gäller  Epson modell vet jag tyvärr inte just nu.

Vill gärna höra vad si säger ni som har trådlös skrivare.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
beem
2012-06-20 14:22
#1

edit - blev fel av mig


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Woozy]
2012-06-20 14:27
#2

Jag har en gammal HP 3310 som funkar kanon. Den har både trådlös och RJ45, samt USB.

Minos
2012-06-20 18:20
#3

Jag har också hört detta om trådlös skrivare att de tappar kontakten.

beem
2012-06-20 18:21
#4

Kan ju vara så att det beror på den som använder den också - jag menar att den tappar kontakten.

Det underliga är att den inte ska fungera med  Internet Explorer. I och för sig har jag Chrome på en dator och IE på den andra men det är underligt med IE.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

beem
2012-06-20 18:23
#5

# 2 - jag har  även tittat på en HP. Det låter ju bra att det fungerar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Ladydragon
2012-06-20 19:44
#6

förstår faktiskt inte riktigt vad en webläsare har med trådlös skrivare att göra Obestämd

det man måste ha är en router med rätt konfigurerat trådlöst nätverk så skrivaren kan ansluta till det

har själv en trådlös skrivare och jag har inga som helst problem med den enda gången den bråkar är när jag byter lösenord på det trådlösa nätverket…vilket är helt förståeligt

jag tror mer på felaktiga inställningar och eller routermodell som gör att man får problem med skrivaren

Annons:
beem
2012-06-20 21:11
#7

# 6 - ja hon har router. Hon kontaktade företaget (Expert)  där hon köpt skrivaren när hon fick problem. De skickade en kille som kollade allt på plats hemma hos henne och då fick hon svaret ang. IE.

Jag håller med om att det låter underligt.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

ru4real
2012-06-20 21:18
#8

Expert är ju tyvärr ofta inte vad de heter…

Kaj
2012-06-21 09:20
#9

#6 har rätt. IE har inget med skrivaren att göra vare sig den är trådlös eller sladd kopplad.

Skrivaren måste få ett ipnummer från routern och om routern dessutom är skyddad med kryptering så måste SIP och lösenord anges för skrivaren. Det är nog där Expert menar att den inte fungerar med IE. För normalt skall man konfa skrivaren genom att gå till routerns hemsida och sedan för skrivaren ange SIP och lösenord.

Så om det nu av någon anledning inte går att komma åt routerns hemsida via IE (jag ställer mig dock tveksam till om detta verkligen är sant) så pröva med Chrome och se ifall det går bättre.

beem
2012-06-21 17:34
#10

# 9 ja med Chrome gick det bättre. De testade det.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Kaj
2012-06-25 09:39
#11

Jag är rätt säker på att det hade funkat med IE också.
Trilgen skulle du ha behövt ställa in IE på att köra i IE7 compatibility mode vilket är ett enkelt knapptryck då du kommer till routerns hemsida.
Alternativt placerat den i zonen tillförlitliga platser som medger större frihet att köra webbaserad kod än vad Internet zonen gör.

Nåväl - bra att det funkade med Chrome. Behåll båda webbläsarna det är mitt tips för båda har sina för och nackdelar.

beem
2012-06-25 13:41
#12

# 11 Man tror ju att Expert ska veta och kunna fixa men så var det inte.

Jag har märkt att det är en fördel med 2 webbläsare.

Tack för dina svar.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: