Annons:
Etikettövrigt
Läst 1756 ggr
Hoggy
6/27/12, 6:23 PM

Minneskort i CD uttag

Jag satte in minneskortet till kameran där man sätter in CD:s och det går inte att få ut eller öppna där alls, då behöver jag väl lämna in datorn på reparation? Vad kan det kosta för en sån sak?

Och ja varför gjorde jag så ? Fråga inte tack x(

Annons:
Fridaybrew
6/27/12, 8:37 PM
#1

om det är en stationär så är det nästan billigare att bara köpa nytt minneskort och cdläsare sen montera det som den gamla satt, det klarar även den mest otekniske egentligen av att göra =)

Cdläsare till stationära är hyfsat billiga definitvt billigare en säg en timmes dataservice iaf.

Ska inte fråga ska inte fråga ska inte fråga …..men va fan =)

Om du är beredd att köpa nytt (kollat upp innan så du vet prisläget) så tycker jag du ska montera loss enheten och sen försöka vrida och vända på den och tråkla för att till sist öppna upp den så gott du kan. Dock om man öppnar upp tekniska saker är det allt för ofta det blir delar över när man ska sätta ihop den igen så försök isf dokumentera allt med kamera.

Nej jag säger inte att du ska fota hela processen för det vore ett grymt underhållande reportage om hur det kan gå. Utan mer för att veta hur allt satt, att sen bilderna hamnar på nätet och underhåller lite nördar hehe det är grädden på moset =)

Ett annat tips är taget från min lumpentid är fungerar det inte på första försöket använd våld fungerar det fortfarande inte så använd MER våld! Fast gick ju saker sönder men man lär sig laga det konstigaste sakerna med små medel när man behöver det.

/Fridaybrew

Hoggy
6/27/12, 9:05 PM
#2

Tack för svaret! Nej du det är en laptop, två dagar gammal också så jag tackar nej till tipset om mycket våld Glad

Åh, skrattar nästan åt hur dumt gjort det här var, jag brukar vara försiktig med saker men så kom jag på den här konstiga idén och satte den i verket på min nya dator. Pappa sa att han visste något som kunde funka, så får se vad det är!

ru4real
6/28/12, 8:22 AM
#3

Du har ingen pincett du kan pilla ut den med? Den brukar dessutom finnas ett litet hål för ett gem som man stoppar in för att få ut cd-släden, testat det?

Janne64
6/28/12, 3:41 PM
#4

Samma sak har jag råkat ut för, en CD läsare utan släde, kan inte sätta i en skiva.

Löst det genom att de gånger jag behöver CD är då genom en extern läsare Obestämd

Hoggy
6/28/12, 10:13 PM
#5

Jag fixade det med ett gem, så nu funkar det.

:)

Upp till toppen
Annons: