Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 4970 ggr
MoaL
7/8/12, 7:17 PM

Råd behövs. :)

Hej!
Jag behöver en ny dator, en som fungerar väl för att spela mina favoritspel med och inte kostar multum. Jag kikade lite på blocket och trillade över företagsannonser från nadex.se, och undrar nu om någon har något omdöme att komma med gällande Nadex samt deras datorer?

Dessutom undrar jag - som faktiskt är urusel på nästan allt gällande datorer och endast kan förlita mig till vad andra säger/skriver - vad jag ska leta efter hos en dator som är duglig att spela mina spel på. Jag sitter just nu på min mammas dator (Dell latitude D630) som jag fick låna efter att vår kraschade för ett tag sedan. Vi har visserligen fått igång vår dator, men det går inte att spela olika Zynga-spel på den utan att den laggar ihop totalt, och det tar tio minuter för den att överhuvudtaget ladda upp spelet. Obestämd Google, forum och skriva är det enda den duger till. Den jag sitter på nu är väl inte heller jättesnabb och det går inte särskilt bra att spela och göra något annat samtidigt som spelet är igång, men jag överlever. Dock måste jag ju återlämna den någon gång, mamma vill kunna googla fram recept. ^^

Så, ha nu lite överseende med mig här, för datorer är alltså inte min starka sida.

OM nu Nadex är pålitliga och inte säljer datorer som dör just efter att garantin har gått ut, är någon av dessa något att satsa på för en ynklig liten hobbyspelare som mig? :)

http://www.blocket.se/vasterbotten/KONKURSPARTI__IBM_datorer__1_ARS_GARANTI_35491825.htm?ca=1_9&w=2

http://www.blocket.se/goteborg/KONKURSPARTI__HP_datorer__1_ARS_GARANTI_34790308.htm?ca=1_9&w=0

Om någon har tips på någon annan vettig dator som duger att spela med och inte är dyrare än ovanstående datorer, please tell me. Jag är öppen för förslag. :)

Jag är jättetacksam för råd och hjälp!

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
flisan708
7/10/12, 8:05 AM
#1

Känner inte till det företaget. Men kolla de vanliga Elgiganten, Siba, Cdon, Netonnet, Komplett.

[Moa-]
7/10/12, 8:20 AM
#2

Jag skulle ej köpa en begagnad dator idag när nya är så pass billiga. En dator har idag en relativt kort livslängd och utvecklingen de senaste åren har gått snabbt…

ru4real
7/10/12, 8:27 AM
#3

Billigaste datorn på Siba eller vilken kedja som helst borde funka om du bara skall spela Zynga-spel. Det som du bör tänka på e att se till att de har tillräckligt m internminne. Minst 6Gb, gärna mer och ett ganska ok grafikkort.

Oftast så tar ju java/flashspel ganska mycket minne och om de är dåligt skrivna så läcker de minne vilket innebär att din dator segar ner sig efter ett tag. Stäng webbläsaren och starta om den, det kan hjälpa lite.

MoaL
7/20/12, 6:44 AM
#4

Tack för era svar. :)

Är detta en bra dator med skapligt grafikkort? *hoppas, hoppas* Glad

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Gurky
7/20/12, 9:08 AM
#5

#4 Det är bland det sämre gfx man kan ha.

MoaL
7/20/12, 11:52 AM
#6

Suck. Jag blir galen. Vad ska jag kolla efter då? Finns det någon vettig dator som INTE går över 4000kr-strecket? Eller går det att göra något åt det grafikkortet?

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Annons:
Upp till toppen
Annons: