Annons:
Etikettwindows
Läst 2761 ggr
[MikeW]
7/9/12, 7:21 PM

Snälla hjälp mig!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tja, har försökt installera ett spel nu skit länge! får alltid upp samma sak

"Error: -1625 Den här installationen är förbjuden på grund av en systemprincip. Kontakta systemadministratören."

Och när jag trycker "Ok" så stängs det ner..

Snälla hjälp, blir snart galen, har provat köra som administatör jag är administratör på datorn och har provat massa saker..

Vet någon hur jag kan fixa detta?

Annons:
Halvdansken
7/9/12, 8:15 PM
#1

Är det ett spel du köpt, eller har du lånat skivorna av en kompis, eller downloadat från en "tveksam" sajt eller liknande?

Hatar cancer och älskar vårlökar.

ru4real
7/9/12, 8:47 PM
#2

Det kan ju vara så att du måste installera det i administratörsläge, testa att högerklicka på installationsfilen och välj "kör som admin" eller ngt liknande.

[MikeW]
7/9/12, 8:55 PM
#3

#1 Jag har köpt det, jag hade installerat det typ förra året och då hade jag inga problem alls =S

#2 Har redan testat det =/ gick ändo inte.

beem
7/9/12, 9:38 PM
#4

Bara en tanke - kan det vara ett program som man inte får installera på mer än ett visst antal datorer - kanske t.o.m. bara på 1.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

[MikeW]
7/9/12, 10:03 PM
#5

Nja, borde gå på hur många datorer som helst, fast jag har bara provat installera det på denna datorn jag har just nu

beem
7/9/12, 10:06 PM
#6

Vilket program är det ?


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Annons:
Halvdansken
7/9/12, 10:54 PM
#7

#4. precis min tanke också.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[MikeW]
7/10/12, 3:10 AM
#8

Det är ett spel, spiderman 3 (är till min lille bror) :P

ru4real
7/10/12, 6:52 AM
#9

Det har inget med att det bara får installeras en gång eller så, ngt har blivit fel i registret antagligen.

testa ngn av följande lösningar om det inte funkar med att installera som admin;

Windows 7 or Vista

  1. On the Windows taskbar, click Start, then All Programs, then Accessories, and then Run.
  2. On the Run window, type gpedit.msc, and then click OK.
  3. On the Local Group Policy window, navigate to Local Computer Policy, thenComputer Configuration, then Administrative Templates, then Windows Components, and then Windows Installer.
  4. Double-click Prohibit non-administrators from applying vendor signed updates.
  5. Click Disabled, and then click OK.

Windows XP

  1. Click Start on the Windows taskbar, and then click Run.
  2. On the Run window, type gpedit.msc, and then click OK.
  3. On the Group Policy window, navigate to Local Computer Policy, then Computer Configuration, then Administrative Templates, then Windows Components, and then Windows Installer.
  4. Double-click Prohibit non-administrators from applying vendor signed updates.
  5. Click Disabled, and then click OK.
Upp till toppen
Annons: