Annons:
Etikettprogramvara
Läst 2572 ggr
Tom-B
7/19/12, 2:28 PM

Dropbox och Skrivskyddet

Jag har blivit inbjuden från en annan person att dela en mapp i Dropbox.
Allt verkar fungera utom en sak.

Dokument som både jag och "Den andre" lägger in blir skrivskyddade.

Vi skulle ha en version av dokumentet där båda kan gå in och skriva/ändra på detta.

Den andre kan, jag kan inte för hos mig är dokumentet i mappen skrivskyddad.

Jag har försökt ta bort skrivskyddet (t ex under dokumentets Egenskaper) på de sätt jag kommer på, men det lyckas inte.

Någon som har ett tips hur jag skall få bort skrivskyddet hos mig.

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Annons:
ru4real
7/20/12, 12:45 PM
#1

Kan inte se ngnstans där man sätter properties på dokumenten hos dropbox, så det är som du säger antagligen i dokumentet innan du laddar upp det.

Vad är det för typ av dokument? Har du testat att ändra egenskaperna som Admin för dokumentet?

Tom-B
7/20/12, 2:57 PM
#2

Det senaste jag gjorde var att skapa ett nytt Exeldokument från Exel 2010 från scratch.

Dokumentet sparar jag på Skrivbordet, och "Egenskaper" visar att det inte är Skrivskyddat.

Men så fort jag hämtar in det på Dropbox blir den Skrivskyddat. Det går att redigera, men inte att spara.
Jag får meddelandet att det är skrivskyddat och måste sparas med nytt namn på t ex skrivbordet igen (eller i en mapp).

Kan det vara någon inställning i Dropbox?

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

ru4real
7/20/12, 3:10 PM
#3

Låter jätteunderligt. Jag kan testa att skapa ett (fast nu har jag inte excel) och lägga upp så får du testa om du kan öppna och spara om det. Men PM'a mig din email så kan vi testa det.

Upp till toppen
Annons: