Annons:
Etikettövrigt
Läst 1257 ggr
[Ingo.*.Ted]
8/2/12, 8:39 PM

Hjälp! Snälla!

Hejsan! Jag behöver hjälp, min dator har helt plötsligt slutat att starta! Jag sätter på den, och allt e som vanligt och sen kommer jag fram till en sida med 2 alternativ, startreparation eller starta windows som vanligt. Vilken jag än tar händer samma sak, den fortsätter som vanligt, men sekundrarna innan man kan välja användare så är det ju svart, right? Och man kan ju se och röra på musen som vanligt, men där stannar datorn! Jag kan röra på musen och så och jag har testat att vänta en halvtimme på den men inget händer.. Att lägga in den på lagning är inte att tänka på, pappa skulle seriöst bli galen.. Och det är en bärbar Toshiba. Snälla hjälp mig med detta problem, skulle bli överlycklig ifall den börjar funka igen! Tack på förhand!

Annons:
Fridaybrew
8/3/12, 4:02 PM
#1

Vet inte vad det är för fel på den och kan inte hjälpa på den fronten.

Men du behöver inte vara allt för orolig att ha blivit av med information för du kan sätta in hårddisken i en stationär dator och föra över alla filer som du vill ha kvar till den stationära för att sen göra en ominstallation.

För vid ominstallation om det ens blir aktuellt tar bort allt på hårdisken den installeras på, då disken oftast behöver vara nyformaterad.

Du är bara 13 bast så bäst är att bara tala om för pappa hur det ligger till än att förvärra saker och ting på egen hand. Jag kan inte tänka mig att din pappa förväntar sig dig vara datorexpert. Det behöver inte heller bero på något du har gjort heller, så oroa dig inte =)

/Fridaybrew

Upp till toppen
Annons: