Annons:
Etikettköp-och-sälj
Läst 1199 ggr
Lellosh
8/6/12, 2:58 PM

Akut hjälp!!

Jag ska köpa en ny mini dator eftersom min nuvarande som jag haft i 4 år börjar bli gammal.
Funderar på två st men vet inte vilken jag ska välja och det börjar bli akut eftersom jag ska köpa datorn idag!

Den ena är Toshiba NB520 och den andra är Asus eee pc 1025C.
Toshiban är lite sämre än Asus men är billigare.

Snälla help!!

Annons:
ru4real
8/6/12, 3:08 PM
#1

Det underlättar ju om du skickar med länkar på dem, så slipper vi leta upp och kolla vad som skiljer dem åt.

Vad skall du använda den till? Med alldeles för lite info kommer du få dåliga svar.

Lellosh
8/6/12, 3:19 PM
#3

jag använder den till filmer, internet, spel på internet, messenger osv… inget speciellt utan saker man gör till vardags på datorn.

ru4real
8/6/12, 3:25 PM
#4

Jag skulle nog tveklöst tagit auses'en, den har bättre siffror och det som är lite avgörande för mig är att den verkar ha mindre skit installerat från början. Nackdelen är windows 7 starter, men det kan man ju alltid byta ut om en trevlig ubuntu-dialekt.'

Men, kort: snabbare processor, bättre batteritid (kanske). Om du har möjlighet så tycker jag du skall testa tangentborden för att se vilket som känns bäst.

Lellosh
8/6/12, 3:29 PM
#5

Tackar! Var tveksam, är fortfarande lite men jag kommer ju gå kolla på båda så vi får se. Personligen tycker jag asusen ser finare ut :)

ru4real
8/6/12, 3:30 PM
#6

Haha, fast när det gäller datorer så är det ju insidan som räknas :)

Annons:
Lellosh
8/6/12, 3:32 PM
#7

Jag vet men man kollar ändå på utseendet eller hur? Tungan ute

ru4real
8/6/12, 3:43 PM
#8

Japp, det är ju det första man ser :) Haha

Lellosh
8/6/12, 10:50 PM
#9

Nu sitter jag här med asusen bredvid mig!

ru4real
8/6/12, 11:26 PM
#10

Känns det bra? :)

Lellosh
8/7/12, 2:46 AM
#11

Yep. Det är en bättre data än min, den är skitfin och var billig. 2990 kr.

Jag är nöjd! Hoppas den lever länge med mig. Hoppas på minst 4 år. :)

Upp till toppen
Annons: