Annons:
Etikettwindows
Läst 3076 ggr
iwannabecool
8/14/12, 12:37 PM

ASUS print screen

hej! Jag undrar vart jag kan hitta mina bilder som jag print screen"at" på min Asus laptop? :)

visste INTE vilken grupp så jag tog bara en, men admin får gärna byta till rätt :)

Annons:
beem
8/14/12, 12:56 PM
#1

Du kan öppna dem i ett redigeringsprgram tex Paint, Photoshop men du kan även öppna det i Word Pad som finsn i datorn (kan heta olika i olika Windows tror jag)


Sorg är kärlek som blivit hemlös

iwannabecool
8/14/12, 1:43 PM
#2

hur gör man det då? :)

Halvdansken
8/14/12, 1:59 PM
#3

Öppna Paint, eller vad du nu har och gör en paste/klistra in/ Ctrl v.

Men de ligger alltså inte sparade nånstans, om det är det du undrar. En Print Sceen är bara en tillfällig kopia av en skärmbild, ungefär som en copy/kopiera/Ctrl C.  När du stänger datorn, eller gör en ny kopia av nånting, så försvinner den gamla.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

beem
8/14/12, 2:12 PM
#4

Här finns en länk hur du öppnar Paint.

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Open-Paint


Sorg är kärlek som blivit hemlös

iwannabecool
8/14/12, 4:47 PM
#5

Okej, tack för hjälpen tror jag har fattat nu! :)

Kaj
8/15/12, 9:27 AM
#6

Om du kör Windows har du även ett program som heter Skärmklippverktyget. När du startar det så kan du själv bestämma vad på skrämen du vill ta en printscreen av. Du målar helt enkelt upp området som du vill ha en bild av. Skrämklippverktyget har några små möjligheter att redigera bilden så som att lägga till text eller "higlighta ett område". Där efter klickar du på spara som kanppen och så får du en bild.
Vill du ha mer avancerade möjligheter att redigera ett skrämklipp från Skärmklippsverktyget så gör du på samma sätt men direkt efter att du markerat det du vill ha en sjkärmdump på, så starta Paint och välj klistra in (ctrl + v).

Du hittar skärmklippverktyget genom att gå till startknappen och skriva "skärmklippverktyget"

Annons:
beem
8/15/12, 12:29 PM
#7

# 6 Finns det bara i nya versioner av Windows ?  Jag hittar  det inte i XP.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

iwannabecool
8/15/12, 11:21 PM
#8

#6 åh tack! det var jättebra:D

Kaj
8/16/12, 9:48 AM
#9

#7 bara from Vista SP1 tror jag.

Microsoft utvecklar inte XP längre, man underhåller det bara och då mest mot risker. Alltså förvänta dig inga nya funktioner i XP eller några förbättrade säkerhets skydd utan de som redan finns där nu.

beem
8/16/12, 10:19 AM
#10

# 9  OK då vet jag.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: