Annons:
Etikettövrigt
Läst 5830 ggr
Emlielki
8/15/12, 6:47 PM

Flytta installerade program?

Hej.
Finns det något sätt att flytta redan installerade program från en hårddisk till en annan utan att behöva installera om programet?

Vill nämligen flytta mitt photoshop till en annan hårddisk med mer utrymme. Då för att öka prestandan på både photoshop och datorn eftersom hårddisken den ligger på nu är relativt full och photoshop behöver ganska mycket extra utrymme för att kunna hantera stora filer mm.
Men vill inte vara tvungen att installera om det eftersom jag har ganska många penslar, actions, mm. som jag inte vill vara tvungen att leta upp, ladda ner & installera igen.

Tacksam för svar :)

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Annons:
ru4real
8/15/12, 9:45 PM
#1

Det är otroligt svårt att flytta Photoshop, knappt görbart. Men du kan bestämma att den skall utnyttja din nya disk som swap-disk, kolla ngnstans under preferenses/inställningar.

Emlielki
8/15/12, 11:28 PM
#2

Ja juste, så kan man ju göra..

Men med andra program? tex. spel och liknande. Kan man flytta dem?

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Ladydragon
8/16/12, 7:41 AM
#3

jag säger nej nej nej

program ska man alltid ominstallera…

sen går det ju utmärkt att när man installerar program att välja att dom ska installeras på en annan hårddisk så får man mer plats

ru4real
8/16/12, 7:41 AM
#4

nja, en del saker går bra. Problemet är att saker inte bara installerar sig i sin egen katalog, en hamnar i c:\windows, c:\program samt i registret.

Det enklaste är att installera om dem, det går mycket smidigare och enklare. Välj avancerad installation och tala sen om var du vill ha sakerna. Det skall man alltid göra, då slipper man även medskickade program som inte gör ngn nytta.

Upp till toppen
Annons: