Annons:
Etikettövrigt
Läst 7266 ggr
SimsBrooke
2012-08-16 18:14

Fel på Shockwave Flash

Hej! 

Jag behöver hjälp, varje gång jag är här på iFokus så kommer det hela tiden upp att det är fel på Shockwave flash tror jag det heter.

Hur får jag det att rätta till sig utan att det ska bli problem?

Börjar tröttna..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
beem
2012-08-16 18:45
#1

Kolla  under support iFokus. Där finns en tråd om detta.

Det finns även en tråd här på datorn iFokus om samma sak.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

SimsBrooke
2012-08-16 18:52
#3

Tycker inte dem trådarna gav speciellt mkt svar. Måste nästan vara fel på iFokus inte bara jag som sag som har problemet.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

beem
2012-08-16 18:54
#4

Det är inte bara på iFokus problemet dyker upp. Det började här men sen har jag haft det även på andra sajter.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

SimsBrooke
2012-08-16 19:02
#5

Jag har bara fått det här än så länge.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[annias]
2012-08-16 19:09
#6

Finns ytterligare en tråd inne på support. Vad är ett plugin.

Felet verkar ligga på chromes plugin för flash. Att deras plugin emellanåt krockar med det flash program man själv har installerat.

Det du kan testa är att gå in i chrome och inaktivera deras plugin. För mig funkar det att ha det inaktiverat, men ska dock inte säga säkert att det funkar för alla då detta fel kommer helt slumpmässigt.

Det finns på andra ställen på nätet och det verkar ha börjat med senast uppdateringen av flash player.

Annons:
SimsBrooke
2012-08-16 19:25
#7

Men vad gör detta program egentligen??

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Maja2
2012-08-16 19:32
#8

#6 Hur går man in i chrome för att avaktivera?

[annias]
2012-08-16 19:33
#9

Flash player eller shock wave player behövs för att datorn ska kunna visa rörliga bilder. Men chrome funkar även utan sitt plugin i stort sett smärtfritt eftersom det man installerat tar över "jobbet".

[annias]
2012-08-16 19:35
#10

Maja2 Jag klistrar in det jag skrivit på support.

Skiftnyckel--inställningar - länken längst ner visa avancerade inställningar - sekretess innehållsinställningar -- plugin program, länken inaktivera enskilda plugin. Längst upp där så ligger de som hör till flash, inaktivera de.

--

Det kan med chrome sen ibland komma upp att man måste ha det installerat  när man besöker vissa sidor. Då gör man tvärtom aktiverar det.

Vet att det inte är optimalt, men så länge det är problem och det funkar.

Ladydragon
2012-08-17 09:56
#11

det kan oxå vara så att man har en dator som inte riktigt orkar med flash oxå….

min bärbara dator som är rätt så gammal har lite problem med flash emellanåt..

det finns en annan inställning man kan prova och se om den hjälper

*skiftnyckel-inställningar

* tryck på avancerade inställningar längst ner

* tryck på innehållsinställningar

* rulla ner till pluginprogram och välj klicka för att spela

enda man får tänka på då är att får man problem på hemsidor så får man titta i adressraden om man ser en symbol som är överkryssad då klickar man där och väljer antingen att köra pluginprogrammet en gång eller att den hemsidan får använda pluginprogram

Kaj
2012-08-17 13:14
#12

"Im Shocked" Skrattande

Flash Shockwave player och plugins har alltid varit beskaffade med en massa problem och buggar. Adobe verkar alltid ligga steget efter med utveckling och buggfixning av detta program/plugin.
Trots allt behövs den för att visa animeringar på websidor som oftast är gjorda för shockwave flash. Med nya standarder i webläsare så kommer dessa typer av program att försvinna för nu kan man i nya webbläsare visa filer och animering direkt i webkoden och behöver inga plugins för att visa dessa. Men det kommer nog ta ett par år innan alla wrebsidor gått över till nya standarden och du själv måste även ladda hem de senaste versioenrna av webbläsarna som stödjer de nya formaten (Internet Explorer 10, Chrome, Firefox, Opera med flera)

Nåväl nu skriver du inte vad ditt problem är men ett problem med Shockwave som uppkom i sommras efter en uppdatering var att alla sidor inte längre tolkades som säkra att köra tillägget shockwave varför man får en varning på webbsidor som vill köra Shockwave.
Detta kan du lätt lösa genom att låta dem vara säkra. I Internet explorer går du till Verktyg, Hantera tillägg. Dubbelklicka sedan på Shockwave Object och skriv in en * (asterisk) i webbplatser som får köra tillägget. Alternativt bara trycka på kanppen Tillåt på alla platser.

[annias]
2012-08-18 03:14
#13

Kaj det är chrome det gäller, sidan låser/fryser och det kommer upp en liten gul ruta med texten Ett plugin-program (shockwave flash) svarar inte. Sen finns det en knapp där det står "stoppa plugin-program". Efter en liten stund (inte kollat hur länge) så laddar sidan fram.

En sån inställning som du skriver gällande IE hittar jag inte i chrome.

Annons:
Kaj
2012-08-20 09:43
#14

Är dessvärre ingen expert på Chrome men du borde hitta plugins under inställningar. Vet att Chrome har "avancerade inställningar" som man hittar som en länk under de vanliga inställninganra. Kan vara att de ligger där men anars får du gå igenom alla och se om du hittar plugins.

beem
2012-08-20 10:38
#15

Jag gjorde som jag fick tips om på iFokus och la in adblock. Finns i Chrome  under Verktyg > tillägg > hämta fler tillägg.

Numera har jag inga problem. Dessutom laddar sidorna mycket snabbare.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

SimsBrooke
2012-08-20 10:48
#16

#15 Den är gratis va?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

beem
2012-08-20 10:49
#17

# 16Ja den är gratis - det gillar jag.Skrattande

Om du skriver adblovk i sökrutan till vänster när du komemr in på hämta fler tillägg så är det enklare.

Jag valde  den första - den som det står är det mest populära chrome-tillägget.


Sorg är kärlek som blivit hemlös

Upp till toppen
Annons: