Annons:
Etikettövrigt
Läst 2046 ggr
[awxzO]
8/21/12, 5:50 PM

seg dator

Jag har en kanske 2 år gammal bärbar dator (toshiba) som är super seg, har rensat nästan allt i den men de hjälper inte så en vän till mig  sa att jag kan starta om den så den blir som ny, fabriks nånting men man måste väll ha nån skiva som följer med å då har jag ju hållt på leta efter den där skivan men den är helt försvunnen.

Då undrar jag, kan man göra installationen eller vad de nu är på något annat sätt utan skivan ?

Annons:
ru4real
8/21/12, 6:20 PM
#1

Eftersom skivorna numer inte ingår när man köper datorer, så brukar det finns ngn dold partition på hårddisken som gör så att man kan starta upp datorn i återställningsläge. Dock komemr en ju då att installera tillbaka (antagligen) en massa skräp som du rensat bort.

Jag tror att den skulle vinna på att stoppa i mer internminne. Kolla på toshiba's site om vilken typ av minne som sitter i den och kolla om du har ngn ledig plats. (En liten lucka i botten på datorn).

ru4real
8/21/12, 6:21 PM
#2

1. Restart the computer.

2. Repeatedly tap the F8 key until you see the Advanced Boot Option Screen.

3. Select Repair Your Computerand hit Enter.

4. Select your country >> OK.

5. On the System Recovery Options Screen select Restore Application.

6. Follow the on-screen instructions.

8. When prompted, select on "Full Factory Recovery"

9. Select Next >> Yes.

10. After a couple of minutes the recovery will be completed.

[awxzO]
8/26/12, 1:10 PM
#3

Har försökt starta om datorn genom att trycka på F8a men ingenting händer så nu ger jag upp och tänkte istället rensa en massa onödiga program vilket jag inte gjort sen jag köpte den då jag inte vet vilka program som är nödvändiga och onödiga.

Nu äre ju olika program på alla datorer? men någon som har en toshiba och vet vilka program man kan ta bort?

Kaj
8/27/12, 9:34 AM
#4

Pröva att starta om och tryck F11 i stället för F8.
Ibland så är det F11 och ibland är det F8 som gäller lite beroende på märke på datorn.

Till och med F2, F9 och F12 tror jag mig ha sett ibland. Hursom helst så skall det gå att komma åt bootmenyn på något sätt. Så pröva några gånger.

För din del skulle det kanske vara bäst att hitta bootmenyn för om du tagit bort allt du tror kan slöa ner datorn så kan det vara så att du fått in något spam eller virus. En ominstallation tar bort detta totalt.

[awxzO]
9/2/12, 2:15 PM
#5

nu kommer jag åt bootmenyn men de står inte nånting om att göra en ominstallation, vad gör man då?

ru4real
9/2/12, 2:21 PM
#6

Vad står det på bootmenyn? Lite svårt för oss att gissa vilka alternativ det finns.

Annons:
Zepp
9/4/12, 8:22 PM
#7

Factory default kan det stå i bland!

Sen så är det skillnad på bootmeny och bootmeny.. vilken fick du upp??

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Upp till toppen
Annons: